"e-business" - Selaus asiasanan mukaan Opinnäytetyöt

    • Digital marketing in relation to business factors in small and mid-sized companies in Finland 

      Schelling, Axel (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2014)
      This research takes look at how small and mid-sized companies in Finland use digital me-dia resources to promote their business and products. It investigates the use of different marketing methods and how those businesses ...
    • E-Commerce in Developing Countries- Issues and Challenges. Consumer Attitude in the Nigerian Market 

      Ibikunle, Oluwaseun (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2013)
      This thesis is an explorative research that aims to explore further on earlier research on issues and challenges of E-Commerce in developing nations, with a focus on consumer attitude in the Nigerian market, which is one ...
    • E-handel med kläder 

      Resino Nyblin, Mikaela (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2010)
      Trots att e-handel med kläder ökar i popularitet, finns det en viss tveksamhet och ovilja att e-handla kläder. Internets natur som en handelskanal och de produktegenskaperna som kläder innehar bidrar till detta. Syftet med ...
    • E-marknadsföringens fördel i mindre företag : Case Tilausravintola Kuninkaan Lohet 

      Nokkala, Sanna (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2010)
      Syftet med detta arbete är att redogöra för vilka fördelar företag har av att använda e-marknadsföring. Inom e-marknadsföringen ligger tyngdpunkten på sociala medier och varför det kan vara bra att använda dem som en ...
    • An insight into a start-up E-business : The case of Beibamboo 

      Nguyen Ngoc, Thao (Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
      The purpose of this thesis is to gain practical knowledge and an insight into the electronic business by looking into a case company in Finland – Beibamboo. This company sells organic cotton bamboo clothes for prematurely ...
    • Matvaruhandel på Internet 

      Repo, Robin (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2013)
      Denna studie analyserar UTAUT modellens anpassbarhet till analys av matvaruhandel på internet i en konsumentkontext och strävar efter att diskutera användningen av internet matvaruhandeln i Finland. Varför har denna del ...
    • Prototyp av en användarvänlig webbutik 

      Strömfors, Joel (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2014)
      Arbetet beskriver prototypen för en webbutik med fokus på användarvänlighet och ef-fektivitet. Prototypen är utvecklad på Magento plattformen. Uppdragsgivaren är Staff-berg Ab som skall ha möjlighet att utnyttja prototypen ...
    • Use of Internet as a Marketing Tool by Three Small Firms in Finland 

      Rehn, Filip (Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2010)
      Ämnesområdet för detta slutarbete är marknadsföring på Internet och forskningsfrågan är hur finska företag använder Internet som ett marknadsförings verktyg. Syftet med detta slutarbete är således att utforska olika Internet ...