Haku
Viitteet 1-10 / 14
Hur hålls järnen i elden och bollarna i luften? : – Hur kulturproducenten överlever som frilansare på fria fältet
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Syftet med detta arbete är att undersöka hur en frilansande kulturproducent arbetar på det fria fältet, och hur man kan tackla en vardag som ofta består av flera parallella projekt och produktioner samtidigt. Efter en hel ...
Utvecklingsplan för företag inom kulturturism : Fallstudie: Bistro Klykan
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Arbetet har utförts som ett beställningsarbete åt Oy Pats events Ab. Syftet med arbetet är att undersöka begreppet kulturturism och dess betydelse i Finland. Arbetet utgör samtidigt en utvecklingsplan åt säsongsrestaurangen ...
Evenemangsprodution med samarbete i fokus : En fallstudie av Women of the World Finland-festivalen
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Syftet med detta arbete är att granska hur man skapar en festivals innehåll med hjälp av olika konceptutvecklingsmetoder. I texten granskas, med hjälp av en fallstudie, de metoder som används då man skapar en festival ...
Nätverk, och dess roll i internationaliseringsprocessen av ett konstgalleri. : Fallstudie: Showroom Berliini
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Det här examensarbetet undersöker hur nätverken påverkar internationaliseringsprocessen för ett konstgalleri, och hur man kan använda sig av företagsnätverk för att gynna sin verksamhet.
Arbetet är en kvalitativ ...
Branding av en reality-tv-serie i Finland : Fallstudie Maajussille morsian
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Mitt examensarbete handlar om reality-tv serien Maajussille morsian och dess framgång i Finland. Jag undersöker brandingens roll inom medievärlden och mer specifikt de brandingverktygen som används i lokalisering samt ...
Branding inom nonprofit-fältet : Fallstudie: HelsinkiMissio och Plan International Finland
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
I detta examensarbete, som är en kvalitativ fallstudie, undersöker jag hur allmänt branding är inom två nonprofit-organisationer som verkar inom den sociala och samhälleliga sektorn. Organisationerna är finländska ...
Professionellt Management kontra DIY-Management : Artist management inom musikbranschen
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
I detta arbete gör jag en jämförelse av två olika typer av artist management. De olika typerna av managementverksamhet jag forskat i är Professionellt management och DIY-management. Forskningar har genomförts med hjälp av ...
Personbranding på Radio X3M : Hur man genom personbranding kan ge kanalen ett mervärde
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Det här examensarbetet handlar om Radio X3M, dess täckning i Svenskfinland samt hur man med hjälp av personbranding kan producera ett mervärde för kanalen. Jag undersöker betydelsen av personbranding, hur man skapar sig ...
Distansarbete inom den kreativa branschen: observerande studie av bandet First of Us
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Ämnet till mitt examensarbete valde jag eftersom jag arbetat mycket på distans och är intresserad av distansarbete. Examensarbetet består av två delar där den ena delen består av en litteraturstudie som fokuserar på verk ...
Mina drömmars Lilla Aurora : Barnkultur och dess utveckling tillsammans med målgruppen
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Detta examensarbete är en undersökning om vad barn och barnfamiljer önskar sig av Barnkulturcentret Lilla Auroras program i framtiden. Målsättningen är att utforska hur man kan utveckla barnkultur tillsammans med målgruppen. ...