Haku
Viitteet 1-4 / 4
Influerare i dålig publicitet : Fallstudie av Conor McGregor
(2019)
Syftet med arbetet är att undersöka hur en person som representerar varumärken (det vill säga en influerare eller ambassadör) och hamnar i dålig publicitet eller skandal kan påver-ka själva varumärket som hen samarbetar ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...
Consumer online shopping behavior affected by influencer marketing - with a focus on sustainability
(2019)
The purpose of this case study is to gain knowledge about the clothing business online and how the influencer marketing affects consumers’ online shopping behavior and purchase decisions. How the marketing methods that ...
Mediebyråns mervärde för influerarna : när de är delägare i verksamheten
(2021)
Denna undersökning handlar om Mediebyrå X, som är inriktad på influerarmarknadsföring. Mediebyrå X är grundat av influerare och personer som jobbar med influerarmarknadsföring inom huvudstadsregionen. En mediebyrå hjälper ...