Haku
Viitteet 1-10 / 16
Den ökande e-handelns påverkan på transportföretagens verksamhet i Finland
(2020)
Detta examensarbete handlar om den ökande e-handelns påverkan på transportföretagens samt logistikaktörernas verksamhet. Syftet med detta arbete är att undersöka den ökande e-handelns påverkan på transportföretagens och ...
Framtidens digitala dagligvaruhandel - Attityder kring näthandeln av livsmedel : En studie om coronapandemins inverkan på näthandeln av livsmedel
(2021)
Rekordmånga finländare klassificeras idag som e-handelskonsumenter. Näthandeln sprider sig till handeln av dagligvaror och det blir normalare att näthandla sina matinköp. Syftet av detta arbete är att undersöka vilken ...
Leveranstidens betydelse inom e-handeln : En systematisk litteraturstudie
(2020)
Detta examensarbete undersöker leveranstidens betydelse inom e-handeln, med fokus på B2C-marknaden. Begreppet leveranstid lyfts fram och dess betydelse inom e-handeln skildras. Genom att analysera insikter från tidigare ...
Chattservicens effekt i webbshop försäljningen för Halti Oy
(2020)
Det är allt mer vanligt att människor handlar via nätet, även sina kläder. För att få besökare intresserad av sin webbplats bör man satsa på företagets image och bland annat på marknadsföring. De marknadsföringsåtgärder ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Consumer online shopping behavior affected by influencer marketing - with a focus on sustainability
(2019)
The purpose of this case study is to gain knowledge about the clothing business online and how the influencer marketing affects consumers’ online shopping behavior and purchase decisions. How the marketing methods that ...
Returlogistik av kläder: En kvalitativ studie om returhanteringen av kläder inom e-handelsverksamhet
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att studera kundretur av kläder inom e-handelsverksamhet i en ”business-to-consumer” verksamhet. I arbetet jämförs företa-gens returpolicy och returprocesser med teorier om dessa. Dessutom ...
Leveransrobotarna tar över gatorna – vision eller illusion - En studie över leveransrobotarnas utmaningar och möjligheter
(2023)
Leveransrobotar har blivit alltmer populära globalt tack vare den snabba tillväxten av den digitala marknaden, vilket i sin tur har ökat tillgängligheten för e-handel över en bredare befolkning. Covid-19-pandemin har spelat ...
Web usability constraints online users encounter when booking travel products
(2019)
Doing business online today is becoming more challenging than ever. One reason for this is that some firms rely on its online selling platform or builds one to support its brick-and-mortar shop. However, as technology use ...
Hur har handeln förändrats bland unga vuxna? En kvantitativ studie om 18 - 25 åringar som väljer att handla på nätet
(2022)
Arbetets syfte är vad är det som påverkar unga vuxna i Helsingfors som väljer att handla på nätet i stället för fysisk butik?
Handeln ändras bland unga vuxna, men varför? Unga Helsingforsbon föredrar att handla via nätet ...