Haku
Viitteet 1-7 / 7
Hur konsumerar 15-åringar medieinnehåll? : Målgruppsundersökning på uppdrag av Svenska Yle
(2019)
Detta arbete är en målgruppsundersökning gjord på uppdrag av redaktionen för Svenska Yles nya programhelhet som riktas till 13–16-åringar. Programhelheten har arbetstiteln ”Teen” och kommer med sin lansering hösten 2019 ...
Influencing millennials: Key components for an effective influencer marketing campaign
(2019)
In the past few years the employment of social media influencers has become an increasingly popular advertising strategy for brands looking for product promotion, especially when targeting younger demographics. Previous ...
Från statisk grafik till animation : Skapandeprocessen av YouTube-grafik med hjälp av animationsteori
(2021)
Examensproduktionen analyserar skapandeprocessen av ett paket av rörlig grafik för Arcadas YouTube-kanal på våren år 2020.
Forskningsfrågan är följande: Hur skapar man stilren rörlig grafik på basis av statisk grafik? ...
Increasing interest and engagement in safety and security organisations’ YouTube content
(2019)
YouTube, government, public safety, security, engagement, strategic communication
Skräckfilmen Abyssus: En analys över de skrämmande elementen i kortfilmen Abyssus
(2020)
Detta arbete är den skriftliga delen av vår skräck kortfilm Abyssus, där jag fungerade som huvudfotograf.
Den skriftliga delen fokuserar, med hjälp av Daniel Floyds teorier om vilka element som behövs för att skrämma ...
Burnt Out Online - A case study of YouTuber burnout
(2020)
The subject area of this research is YouTuber burnout. This is a qualitative case study of five YouTubers in their twenties and thirties who have openly talked about mental health problems online. The primary research ...
YouTube - en teknisk rebell
(2020)
En YouTube-video är lätt att känna igen, även om den skulle tas ur sin kontext. Det är många element som bidrar till att stilen är så igenkännbar: användningen av bild, klipp, ljud, musik, grafik etc. I det här arbetet ...