Haku
Viitteet 1-10 / 259
Hur konsumerar 15-åringar medieinnehåll? : Målgruppsundersökning på uppdrag av Svenska Yle
(2019)
Detta arbete är en målgruppsundersökning gjord på uppdrag av redaktionen för Svenska Yles nya programhelhet som riktas till 13–16-åringar. Programhelheten har arbetstiteln ”Teen” och kommer med sin lansering hösten 2019 ...
Ljudets betydelse för skapandet av spänning och obehag inom genren skräck i film: En jämförelse mellan klippljud och slutlig ljudvärld i kortfilmen "Abyssus"
(2019)
Syftet med denna studie är att undersöka ljudets betydelse för skapandet av spänning och obehag inom genren skräck i film genom att låta en målgrupp bestående av fyra personer i åldern 22-24 år utan någon tidigare teoretisk ...
Inlevelse i virtuell verklighet och vilka faktorer påverkar det
(2019)
Examensarbetet behandlar virtuell verklighet samt inlevelse. Arbetet behandlar också faktorer som påverkar inlevelse och fördjupar sig i detta via produktionen av en podcast om olika faktorer som virtuell verklighet baserar ...
Developing modern web applications with the React library and WordPress
(2019)
The purpose of this thesis is to investigate the use of headless WordPress together with the React library. And to develop a Gatsby starter that will be published to GitHub for anyone to use. Trough the investigation this ...
Infografikens riktlinjer : Att identifiera problem i befintlig infografik och förbättra den
(2019)
Examensarbetet är en produktutveckling av en infograf som baserar sig på ett beställningsarbete jag gjort åt Arcada. Arbetet presenterar och analyserar utvecklingen av sidan som handlar om året 2017 i ett nötskal på Arcada. ...
Job’d - Skapandet av varumärkets visuella identitet med hjälp av människocentrerad formgivning
(2019)
Detta är ett projektbaserat examensarbete som är gjort i samarbete med Helsingfors stad, Maahanmuuttajanuorten Helsinki och Me-säätiö. Arbetet beskriver processen hur man skapar en visuell identitet för verksamhetsmodellen ...
En guide till skapandet av en social media-plan för ett varumärke
(2019)
Marknadsföring av varumärken på sociala medier är allt mer vanligt, om inte en nödvändighet i dagens cyber-samhälle. Att synas på sociala medier som varumärke, fungerar som en försäkring att hållas aktuell och ger varumärken ...
Abyssus och en framtid inom skräckfilm: -En plan för en specialiserad karriär inom skräckfilm med kortfilmen "Abyssus" som utgångspunkt
(2019)
Abyssus och en framtid inom skräckfilm
-En plan för en specialiserad karriär inom skräckfilm med kortfilmen "Abyssus" som utgångspunkt
Denna text är den skriftliga delen av ett konstnärligt arbete som jag, tillsammans ...
Intertextualitet är roligt! : Parafraser och pastischer i musikalen Gambämark
(2019)
I det här examensarbetet studeras hur intertextualitet av olika slag användes för att locka till skratt i sången ”Dehär e min by” från musikalen Gambämark. Syftet med arbetet är att öka kunskapen kring olika typer av ...
Visualisering och modellering av mässavdelning - Fallstudie: Kasko
(2019)
Detta arbete är en del av en produktion gjord för Helsingfors stads sektor för fostran och utbildning. Arbetet är en 3D-modellering och visualisering av deras mässområde i Educa-mässan som hölls den 25-26 januari 2019 i ...