Haku
Viitteet 1-10 / 72
Increasing awareness and visibility : A visibility plan for the EU Twinning education project in Kosovo
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
This thesis focuses on creating a visibility plan for the EU Twinning Education Project. The Twinning Project works in close co-operation with the Ministry of Education, Science and Technology of Kosovo (MEST), municipal ...
Undersökning gällande konsumentens attityder till e-matvaruhandel
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Handeln för kläder och produkter på internetet är enorm, 2015 köpte finländare produkter och tjänster för över 10 milj. euro. Samtidigt är e-handeln för matvaror var i Finland 2014 bara kring 1 % av hela matvaruhandeln och ...
Expansion of a Lithuanian Textile Manufacturer into the Finnish Market : (Case Study Skinija)
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
In Finland there is a great demand in textile and clothing sector but unfortunately local production has been seen declining at fast pace from last few years. Leading to room for exports from other countries. Thus this ...
Strategic Marketing Plan for a Finnish Farm
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
The thesis is aimed to create strategic marketing plan regarding organic meat products for a Finnish family-owned farm located in Joroinen. The farm serves high quality beef and lamb/mutton products. However, they have ...
Hur produkt recensioner i Youtube påverkar konsumentens inköpsbeslut genom eWOM
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Användningen av social media har ökat drastiskt under de senaste åren, och konsumenten har allt lättare att hitta produktinformation på nätet. Genom att word-of- mouth (WOM) har utvecklats till elektronisk word-of-mouth ...
Strategisk Marknadsföringsplan för Meditekstiili Brådis Oy
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Detta examensarbete har gjorts som ett uppdrag till Meditekstiili Brådis Oy, och skri-benten har jobbat hos företaget i tre år. Företaget sysslar med anstalts textilier, som lin-nekläder, patientkläder och arbetskläder. ...
Hur sköter man reklamationer på Gigantti? : Case: Gigantti Megastore Espoo
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
För Gigantti är kundnöjdhet ett centralt värde, men trots denna strävan anser företaget att personalen inte alltid följer dessa principer i reklamationshanteringen. Syftet med arbetet är att undersöka hur personalen sköter ...
An insight into a start-up E-business : The case of Beibamboo
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
The purpose of this thesis is to gain practical knowledge and an insight into the electronic business by looking into a case company in Finland – Beibamboo. This company sells organic cotton bamboo clothes for prematurely ...
Google AdWords - en metod för att nå första plats! : Uppgörande av en plan för att öka ett företags synlighet med hjälp av Google AdWords
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Detta examensarbete handlar om marknadsföring med hjälp av Google AdWords. Målsättningen med detta arbete är att öka kundmängd samt synlighet för företaget Mega Range, ett företag inom golf branschen. Företaget ...
Användbarhet på webbplatsen : Användbarhetsundersökning av Jackshops webbplats
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
En modern företagswebbplats är mycket mera än enbart en informationskälla eller visitkort för företaget. En välplanerad och fungerande webbplats kan bidra till företagets trovärdighet och ekonomisk framfång. För att uppnå ...