Haku
Viitteet 1-6 / 6
Skapande av ett starkt personligt varumärke i konstvärlden : Fallstudie EGS
(2019)
Konst, i dess alla former, har alltid stämplats av att det finns många som gör det, men få som blir kända för det. I dagens läge är det lättare än någonsin förr att via sociala me-dier få fram sin konst till en stor publik, ...
Influerare i dålig publicitet : Fallstudie av Conor McGregor
(2019)
Syftet med arbetet är att undersöka hur en person som representerar varumärken (det vill säga en influerare eller ambassadör) och hamnar i dålig publicitet eller skandal kan påver-ka själva varumärket som hen samarbetar ...
Att skapa ett starkt personligt varumärke i sociala medier
(2020)
Ett starkt personligt varumärke har blivit en viktig konkurrensfördel under de senaste åren speciellt om man jobbar som influerare i sociala medier. Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur ett starkt personligt ...
How to promote a female rapper in the Finnish music scene
(2019)
This thesis is a qualitative study that focuses on the marketing plan for a female rapper in Finland. The purpose of this work is to prepare a guidebook for new artists and marketers, who are interested in building a strong ...
Employer branding - dess betydelse och process för att nå målgruppen generation Z
(2021)
Att nå en efterfrågad målgrupp på arbetsmarknaden är en utmaning för företag och därmed måste företagen vara attraktiva för att kunna attrahera människor inom en specifik målgrupp till företaget samt bibehålla dem. Employer ...
Hur bygger man upp ett starkt personligt varumärke? En fallstudie om Pernilla Böckerman
(2022)
Ett starkt personligt varumärke har under de senaste åren blivit ett aktuellt ämne och är till en stor fördel inom arbetsmarknaden. Syftet med detta examensarbete är att få en djupare förståelse över hur man skapar ett ...