Haku
Viitteet 1-10 / 19
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Konsumentens erfarenheter av riktad annonsering i Finland
(2020)
Syftet med arbetet var en kartläggning av konsumenters erfarenheter och känslor gällande riktad annonsering på nätet i Finland. Riktad annonsering sker då programmatiska processer riktar annonser till lämpliga mottagare ...
Marknadsföring av hiphopalbum på sociala medier: en fallstudie av två album
(2019)
Marknadsföring av hip-hop album ser mycket annorlunda än förut tack vare att internet och sociala medier har tagit över marknadsföringen. Trafiken på internet är massiv och försvårar synligheten för artister. Syftet med ...
En kvalitativ studie om automatiserade nyhetsbrev – Case företagen Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End
(2019)
Detta examensarbete handlar om automatiserade nyhetsbrev från case-företagen Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End. Syftet med arbetet var att undersöka om nyhetsbreven från Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End var ...
Möjligheter och risker med realtidsmarknadsföring
(2019)
Detta arbete behandlar de möjligheter och potentiella risker som uppstår då företag använder sig av realtidsmarknadsföring som e del av sin marknadsföringsstrategi samt analyserar reaktioner och tankar kring realtidsmarknadsföring ...
Huvudkursen - En marknadsundersökning för Martin Wegelius-institutet
(2020)
Detta arbete är ett beställningsarbete av Martin Wegelius-institutet och är en marknadsundersökning för huvudkursen i musik organiserad i samarbete mellan Martin Wegelius-institutet och Västra Nylands Folkhögskola. Målet ...
Marknadsföring på nollbudget: förmånliga marknadsföringsstrategier bland mikroföretag
(2023)
Detta arbete är en kvalitativ studie som undersöker förmånliga marknadsföringsstrategier bland mikroföretag. Målet är att analysera vilka marknadsföringskanaler som är kostnadseffektiva och lämpliga för mikroföretag med ...
Skillnader mellan marknadsföring av aktielägenheter och industrilokaler till hyresgäster
(2021)
Detta examensarbete undersöker marknadsföringsskillnader mellan aktielägenheter och industrilokaler till hyresgäster i Helsingfors. Examensarbetet ser även individuellt på marknadsföringen av både aktielägenheter och ...