Haku
Viitteet 1-10 / 32
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Chattservicens effekt i webbshop försäljningen för Halti Oy
(2020)
Det är allt mer vanligt att människor handlar via nätet, även sina kläder. För att få besökare intresserad av sin webbplats bör man satsa på företagets image och bland annat på marknadsföring. De marknadsföringsåtgärder ...
Användning av sociala medier som marknadskanal : Case HIFK Fotboll
(2020)
Fotboll är den största sportgrenen i världen. I Finland har dock fotbollsföreningar fått anstränga sig hårt för att upprätthålla verksamheten. Under 2000-talet har det inte varit ovanligt att fotbollsföreningar gått i ...
Att skapa ett starkt personligt varumärke i sociala medier
(2020)
Ett starkt personligt varumärke har blivit en viktig konkurrensfördel under de senaste åren speciellt om man jobbar som influerare i sociala medier. Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur ett starkt personligt ...
Unga manliga konsumenters uppfattningar om kosmetikmarknadsföring
(2021)
Denna studie behandlar forskningsfrågan hur manliga konsumenter uppfattar kosmetikmarknadsföring för män. I dagens läge, är det allt svårare att bryta sig in i kosmetikaindustrin och konkurrensen är hård och därför är det ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...