Haku
Viitteet 1-4 / 4
Simulation of social media networks with agent-based modeling: The research and evaluation of using Netlogo, an agent-based modeling software
(2019)
I dagens samhälle sker många av våra sociala interaktioner på nätet och i stora mängder, då vi kan umgås eller interagera med hundratals, om inte tusentals “vänner” under korta tidsperioder. Vi kan fråga oss om detta är ...
Marknadsföring på nollbudget: förmånliga marknadsföringsstrategier bland mikroföretag
(2023)
Detta arbete är en kvalitativ studie som undersöker förmånliga marknadsföringsstrategier bland mikroföretag. Målet är att analysera vilka marknadsföringskanaler som är kostnadseffektiva och lämpliga för mikroföretag med ...
Hur använder bildkonstnärer i Finland sig av personligt varumärkesbyggande i dagens digitala värld?
(2023)
I dagens digitala samhälle kan sociala medier och andra onlineplattformar upplevas som nödvändiga för bildkonstnärer när det gäller att främja sitt konstnärsvarumärke och nå en bredare publik. Denna kvalitativa studie ...
Utvecklingen av influerarmarknadsföring och trender
(2023)
Influerarmarknadsföring är idag en av dom mest väsentliga delarna i ett företags marknadsföringsstrategi. Influerarmarknadsföring har funnit längre än vad man tror och har utvecklats drastiskt under åren. Hur har det sett ...