Haku
Viitteet 1-10 / 13
En utredning om kundernas behov och önskemål : Case Apollo Terrace Bar
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Detta examensarbete var ett uppdrag för programrestaurang Apollo Live Club, som nyligen öppnat en uteterrass som tillägg till det övriga restaurangkonceptet. Företaget hade inte aktuell information om kundernas preferenser ...
Hostel Pisa - Kundtillfredsställelse och tjänstekvalitet
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Den största vikten för ett företags framgång i dagens besöksindustri, ligger vid dess förmåga att kontinuerligt lyckas tillfredsställa sina kunder. Tjänstekvalitet inom branschen mäts utgående från hur bra kunderna anser ...
Mångkulturellt ledarskap : Praktikfall: Företag X, Nederländerna
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
På grund av den växande globaliseringen blir mångkulturella team allt vanligare på företag runtom i världen. För att mångkulturella team ska arbeta effektivt krävs en ledare som förstår innebörden av diversitet och hur man ...
Resenärens uppfattning om tjänstekvaliteten på Viking Line Mariella : en jämförelse mellan förväntad och upplevd kvalitet
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
För att ett företag skall vara konkurrenskraftigt är det viktigt att det har bra tjänstekvali-tet, särskilt inom sjöfarten på Östersjön där konkurrensen är hård. Syftet med detta ar-bete var att utreda om kunderna på Viking ...
Varumärkesidentitet kontra varumärkesimage för Original Sokos Hotel Helsinki
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
I en allt mer globaliserad värld har konkurrensen om kunder blivit allt hårdare. Därför har även varumärkens betydelse ökat för företagen eftersom man med hjälp av dem kan differentiera sig från konkurrenterna. Utbudet av ...
Olagligt resande – en handbok för anställda på Finnair
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Finnairs verksamhet baserar sig på bland annat säkerhet, kvalitet och pålitlighet – egenskaper som skulle lida ifall flygbolaget skulle agera olagligt. Eftersom flygbolag också kan få stora böter ifall de transporterar ...
Generation Y:s intresse för TUI:s hotellkoncept
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Generation Y är en ovanligare målgrupp för TUI Finland, men som den mest resande generationen är den en viktig grupp av resenärer för resebranschen. Som självständiga och vana resenärer formar Generation Y framtidens ...
Hotell vs. Airbnb
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Idag finns det många olika inkvarteringsalternativ för en resenär att välja mellan. Hur-dant val resenären väljer beror på många olika faktorer som är både interna och externa för resenären. Syftet med detta arbete är att ...
Intern kommunikation : Praktikfall m/s Silja Serenade
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Syftet med denna undersökning är att klargöra i vilka situationer och vilka kanaler
som används i den interna kommunikationen mellan fartygsinformationen och de övriga arbetsteamen inom hotellavdelningen ombord på Tallink ...
Arrangerandet av ett evenemang : Tulevaisuuden Lukio
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Evenemangsbranschen utvecklas med stormsteg, och som evenemangsarrangör måste man vara färdig att hänga med i utvecklingen för att lyckas som business. Planerandet och utförandet av ett evenemang kräver mycket teori och ...