Haku
Viitteet 1-10 / 34
Marknadsföring av skräckfilm med modern teknologi : En studie i viral marknadsföring i Hollywood
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Detta examensarbete är en fallstudie, med fokus på två fall, där jag analyserar två amerikanska skräckfilmer för att illustrera hur en viral marknadsföringskampanj kan se ut. Syftet med detta arbete är att producera kunskap ...
Problem som lösning : en fallstudie av bildspråket i dokumentärfilmen Hemmet
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Problem som lösning, en fallstudie av bildspråket i dokumentärfilmen Hemmet, beskriver den problemlösningsprocess som uppstod under förproduktionen av dokumentärfilmen Hemmet och redogör för vad denna process resulterade ...
Buddyschool : Kontekstuaalisen suunnittelumenetelmän hyödyntäminen yhteisöllisen projektin luomisessa.
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Tämä opinnäytetyö pohjautuu Maahanmuuttajanuorten Helsinki -hankkeelle tehtyyn projektiin. Hanke itsessään perustuu viidestä eri pilotista, joista jokainen omalla tavallaan keskittyy niin maahanmuuttajataustaisten kuin ...
Tystnad som ljudeffekt : En fallstudie i hur tystnad påverkar publikens känslomässiga upplevelse av en scen i kortfilmen Stora Pojkar
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Denna fallstudie är den skriftliga delen av mitt examensarbete där jag utreder hur tystnad påverkar publikens känslomässiga upplevelse av en scen i kortfilmen Stora Pojkar. Scenen innehåller fysisk mobbning vilket gör den ...
Möjligheterna på SoundCloud : En inblick i digital musikdistribution
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Moln- och direktöverföringstjänster utgör idag stommen för hur digitalt innehåll distribue-ras och kapitaliseras. Detta är ett examensarbete om digital musikdistribution som fokuse-rar på ljud- och musikplattformen SoundCloud. ...
Brand building by establishing being Nordic : Case study: “The Nordic Way” by Finnair
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
This study aims to give Finnair a clearer vision about whether they should use their new brand slogan “The Nordic Way” internally to motivate the staff or also externally in marketing communications. The aim of this research ...
Buddyschool : En fallstudie i hur man objektivt planerar grafiskt material för ett samhällsbaserat projekt
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Arbetet är en examensproduktion som är gjord för Helsingfors stad i samarbete med Nuorisoasiainkeskus, Maahanmuuttajanuorten Helsinki och Me-Säätiö. Arbetets forskningsfråga är ”Hur kan man objektiv planera grafiskt material ...
Analys av Solsidan och Svensson, Svensson : En karaktärsanalys ur genusperspektiv
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
I den här avhandlingen granskar jag karaktärerna i Svensson, Svensson (1994) och Solsidan (2010). Mitt mål var att identifiera förändringar i karaktärsuppbyggandet och se på hur mycket plats som ges åt vardera ...
Protagonistens entrée och sortie : Lynne Ramsays visuella konventioner i huvudkaraktärens första och sista scener.
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
I detta examensarbete har en personlig tolkning utförts på tre filmer regisserade av Lynne Ramsay: Ratcatcher (1999), Morvern Callar (2002) och We Need To Talk About Kevin (2011). Filmernas första och sista scener har ...
Nation brand of Nepal : Building a nation brand of Nepal based on cultural events and festivals
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
The purpose of this research is to find suitable techniques to apply media management in the nation brand building of Nepal, keeping its cultural events and festivals as the core brand-value. This thesis outlines community ...