Haku
Viitteet 1-4 / 4
Typen av inlägg och dess indikator för mängden uppmärksamhet på Facebook
(2019)
Facebook som är den största plattformen för sociala medier används inte bara i privatbruk men också av företag. Företag publicerar inlägg där de kan marknadsföra exempelvis sina produkter eller tjänster. Syftet med detta ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...
Marknadsföring av hiphopalbum på sociala medier: en fallstudie av två album
(2019)
Marknadsföring av hip-hop album ser mycket annorlunda än förut tack vare att internet och sociala medier har tagit över marknadsföringen. Trafiken på internet är massiv och försvårar synligheten för artister. Syftet med ...
Consumer online shopping behavior affected by influencer marketing - with a focus on sustainability
(2019)
The purpose of this case study is to gain knowledge about the clothing business online and how the influencer marketing affects consumers’ online shopping behavior and purchase decisions. How the marketing methods that ...