Haku
Viitteet 1-10 / 103
Equity Valuation Using Discounted Cash Flow Method - A case study: Viking Line Ltd
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
The value of an asset is the future cash flow it can generate discounted at an opportunity rate that reflects the risks of the asset. Thus, the discounted cash flow (DCF) method is widely used to estimate the true value ...
Är medlemskap eller ägarskap lönsammare och ur vilken synvinkel? : En jämförande bokslutsanalys mellan ett andelslag och ett aktiebolag: Case SOK vs Kesko
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Detta examensarbete är en jämförande bokslutsanalys mellan det publika aktiebolaget Kesko och andelslaget SOK. Huvudsyftet med examensarbetet är att ta upp väsentliga
skillnader i bolagsformerna och att hitta samband ...
Instagrams påverkan på konsumentens köpbeslut inom fitnessrelaterade produkter och tjänster - en kvalitativ undersökning
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Detta arbete är en kvalitativ undersökning om Instagram och dess påverkan i konsumentens köpbeslut vid köp av fitnessrelaterade produkter och tjänster. Målgruppen i undersökningen är unga kvinnor mellan 23 och 30 år. ...
Can a familiar positive sound affect purchase decision on retail environment? : - Nudging for healthier choice
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
In this Thesis a laboratory experiment was organised in Norway to test if familiar positive sounds like eating carrots or a sound of water stream in the nature, could affect the purchase decisions on a retail environment. ...
Användning av sociala medier för att skapa Employer Branding
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Personalen är företagets största tillgång och därför är det viktigt med en rekrytering som är lyckat genomförd. Rekrytering kan i bästa fall öka företagets produktivitet och i värsta fall medföra stora förluster för företaget ...
Decision Making Patterns of Car Purchasing Consumers in Nepal
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
This thesis is about consumer decision making process while purchasing cars in Nepal. The main purpose of this study is to find out the patterns of decision making strategies that the purchasers of cars apply in Nepal. The ...
Locka följare på Facebook : Innehållsplan för företaget Autosilta/Jagro Oy
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
I dagens läge har Facebook en stor inverkan på olika företags marknadsföring, eftersom Facebook är kostnadseffektivt och erbjuder verktyg för att målsätta reklam. Detta lockar bilförsäljnings företaget Autosilta/Jagro Oy ...
Glädja kunden! : en digital marknadsföringsplan för att glädja Suomen Tilaajavastuu Oy:s kunder
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
En bra kundupplevelse kan konvertera en kund till en ambassadör för ett företag. Kundupplevelsen byggs upp i varje kontaktpunkt som en konsument har med ett företag. För att skapa en bra kundupplevelse bör företag utgå ...
Business Site Selection, Location Analysis, and GIS
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Starbucks is an American coffee company and coffeehouse franchise who specialize in loose-leaf teas, espressos, café lattes, frappuccino beverages, and pastries and snacks. Dunkin’ Donuts, founded in 1950, is “the world's ...
Marknadsföring inom fitnessbranschen : En bildanalys av reklamer för kotillskott på Instagram
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Allt som har med idrott, tränande och hälsosamt ätande att göra är en mycket stark konsumenttrend för tillfället. En stor del unga vuxna håller på med någon slags motionsgren. Antalet personer i åldern 19–65 som tränar på ...