Haku
Viitteet 1-10 / 13
Evenemangsproduktion med hjälp av spårningsteknik och digitalisering : Fallstudie Adviral AB
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att 1. Skapa större förståelse för digitaliseringens effekter på evenemang 2. Beskriva hur du kan tillämpa Advirals egenutvecklade teknik på dagens evenemang 3. Beskriva hur du kan använda ...
Influencing millennials: Key components for an effective influencer marketing campaign
(2019)
In the past few years the employment of social media influencers has become an increasingly popular advertising strategy for brands looking for product promotion, especially when targeting younger demographics. Previous ...
Influerare på sociala medier : Vilket innehåll är populärast på svenska influerares Youtubekanaler?
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att få en förståelse för vad yrket influerare innebär
samt ta reda på vilket typ av innehåll influerare publicerar på sociala medier. En influerare är en person som aktivt försöker påverka ...
Varför transporterar inte förstavårdarna mig till sjukhuset : -En netnografisk studie om vad som skrivs om förstavården på Suomi24
(2019)
Nästan alla människor har idag tillgång till internet och det skrivs dagligen mycket negativa och positiva saker på olika sociala forum. Med ett gott bemötande förbättras patientens upplevelse av vården. Därför är bemötandet ...
Typen av inlägg och dess indikator för mängden uppmärksamhet på Facebook
(2019)
Facebook som är den största plattformen för sociala medier används inte bara i privatbruk men också av företag. Företag publicerar inlägg där de kan marknadsföra exempelvis sina produkter eller tjänster. Syftet med detta ...
#instajournalism : The Boundaries of Journalism in the Age of Social Media Influencing
(2019)
This thesis explores the professional boundaries between journalism and social media influencing. Since the arrival of social media, influencers have emerged in the journalistic sphere of producing and disseminating ...
En guide till skapandet av en social media-plan för ett varumärke
(2019)
Marknadsföring av varumärken på sociala medier är allt mer vanligt, om inte en nödvändighet i dagens cyber-samhälle. Att synas på sociala medier som varumärke, fungerar som en försäkring att hållas aktuell och ger varumärken ...
Sociala Medier, Appar, Bloggar och Hälsosam Kost: En Scoping Studie
(2019)
Syftet med studien är att utreda ifall sociala medier, appar och bloggar påverkar våra näringsval, samt till vilken utsträckning vi letar efter information om näring på sociala medier. Hälsosam kost och sociala teorier är ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...
Marknadsföring av hiphopalbum på sociala medier: en fallstudie av två album
(2019)
Marknadsföring av hip-hop album ser mycket annorlunda än förut tack vare att internet och sociala medier har tagit över marknadsföringen. Trafiken på internet är massiv och försvårar synligheten för artister. Syftet med ...