Haku
Viitteet 1-10 / 26
Opetuksen kehittämisestä hyvät tulokset Oulussa
(Kaleva, 2011)
Tutkittua tietoa: Ossaamista on!
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2021)
Turun yliopiston Brahea-keskuksen johtama tutkijaryhmä selvitti validointiin eli osaamisen tunnistamiseen ja tunnustamiseen liittyvää käsitteistöä ja ohjeistusta ammattikorkeakoulujen opetussuunnitelmissa syksyllä 2020. ...
Development of Pedagogical Thinking and Awareness in Higher Education Social Contexts – Longitudinal study on teacher growing process
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
edagogical awareness is sometimes equalled either to knowledge of the contents and discipline or, more often, to pedagogical measures. It is much more: it refers to teachers' interpretations and transformations of ...
Osumia: Tieto 1 - Mitä on tieto?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Video käsittelee visuaalisesti mielenkiintoisella tavalla tiedon merkitystä ja pyrkii kertomaan yksinkertaisesti siitä, mikä on tietoa ja mikä on jotain muuta. Video korostaa sitä, että tieteellinen maailmankuva korjaa ...
Osumia: Vene
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Veneen rakentamisen taito oli vielä 50 vuotta sitten tärkeää ammatillista osaamista Suomen järviseuduilla. Veneet tehtiin joko itse tai sitten ne teetettiin veneenvalmistukseen erikoistuneella venemestarilla. Veneen tekijät ...
Reflektio – Reflection
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Reflektio on olennainen osa oppimista ja osaamisen näyttämistä. Tämä video kertoo helpolla kielellä mitä reflektio on. Kysymyksiä videoon liittyen:
Oletko itse oppinut aidosti reflektoimaan? Perustele.
Mikä ero on tilanteiden ...
Osumia: Osaamisen dokumentointi
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Osaamisperustaisessa lähestymistavassa peilataan osaamista annettuihin osaamistavoitteisiin. Osaamisen dokumentointi on olennainen osa tätä prosessia. Videointi on eräs tehokas osaamisen dokumentoinnin menetelmä.
Mitä ...
Osaamisen tunnistamisen askeleita
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Osaamisperusteisessa opetuksessa opiskelijan aiempi osaaminen arvioidaan, tunnistetaan ja tunnustetaan. Opiskelija on keskeisessä roolissa oman osaamisen arvioijana ja näkyväksi tekijänä. Osaamisen tunnistamis- ja ...
Osumia: Itseohjautuva opiskelija
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Itseohjautuva oppija suunnittelee, toteuttaa ja reflektoi oppimistaan. Itseohjautuvuuden tausta-ajatuksena on oppijalähtöisyys. Osaamisperusteisessa opiskelussa itseohjautuvuuden merkitys korostuu entisestään.
Osumia: Tieto 2 - Mistä tietoa voi hakea?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Video käsittelee visuaalisesti mielenkiintoisella tavalla tiedon merkitystä ja pyrkii kertomaan, mistä tietoa saa luotettavasti. Varsinkin internetissä kiertää uskomuksia, joita esitetään totena, siis tietona. Kuitenkin ...