Haku
Viitteet 1-10 / 199
Palveluohjaus sosionomin työnkuvana varhaiskasvatuksessa
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisena palveluohjaus nähdään sosionomin (AMK) työnkuvassa varhaiskasvatuksen työkentällä ja mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, ...
Isän ja alle kouluikäisen lapsen vuorovaikutuksen tukeminen: Toimintamalli isä-lapsitoimintaan.
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda esille isän ja lapsen välisen vuorovaikutuksen merkitystä sekä antaa ideoita perhetoimintaa järjestäville tahoille isä-lapsitoiminnan järjestämisestä. Opinnäytetyössä tuodaan ...
Eksistentiaalisten kysymysten puheeksioton merkitys päihdetyössä
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin sitä, miten asiakkaan eksistentiaaliset kysymykset tulevat esille, mitä tunteita niihin liittyy ja miten niitä kohdataan päihdetyössä. Tutkimme myös, mikä merkitys kysymysten puheeksiottamisella ...
”En ois ees osannut arvata kuinka tärkeetä ja monipuolista tää kaveritoiminta on”: Lapsiperheiden kokemukset MLL Järvi-Suomen piirin kaveritoiminnan vaikutuksista heidän arkeen ja elämään
(2020)
Tämän opinnäytetyön aiheena on kaveritoiminnan vaikutukset lapsiperheiden elämään. Aihetta tarkastellaan erityisesti syrjäytymistä ennaltaehkäisevän toiminnan näkökulmasta. Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä Mannerheimin ...
"Kuvittele, että olet kuin auringonkukka": Mindfulness-harjoituksia päiväkodin arjessa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten mindfulness soveltuu päiväkodin arkeen ja kerätä havaintoja siitä, miten lapset suhtautuvat erilaisiin mindfulness-harjoituksiin.
Opinnäytetyön teoreettisessa ...
Positiivisen pedagogiikan kultajyviä: Positiivisen pedagogiikan toteutuminen Lapuan varhaiskasvatuksessa
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada tietoa siitä, miten positiivinen pedagogiikka toteutuu ja miten sitä sovelletaan käytännössä Lapuan varhaiskasvatuksessa. Tutkimuksessa haluttiin tuoda esiin niitä positiivisen pedagogiikan ...
Perehdytyskansio asiakasohjausyksikköön palvelumuotoiluprosessia hyödyntäen
(2020)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia perehdytyskansio JIK- peruspalveluliikelaitoskuntayhtymän asiakasohjausyksikköön. Perehdytyskansion tarkoitus on toimia uuden työntekijän tukena yksilöllisessä ...
Ensisynnyttäjä-äitien kokemuksia vertaistuesta ja sen yhteyksistä toimijuuteen : Tutkimus Seinäjoen kansalaisopiston ensisynnyttäjä-äitien Ensari-voimavararyhmästä
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kansalaisopiston järjestämän Ensari-voimavararyhmän käyneiden ensisynnyttäjä-äitien kokemuksia ryhmän mahdollistamasta vertaistuesta ja sen yhteyksistä ja vaikutuksista toimijuuteen. ...
"Ilman sitä suunnitteluaikaa, niin se pedagogisuus puuttuu siitä toiminnasta, ja se johdonmukasuus": Kokemuksia sak-työajan toteutumisesta varhaiskasvatuksen arjessa
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia sak- eli suunnittelu-, arviointi- ja kehittämistyöaikaa varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksien perusteella. Tarkoitus on tuottaa tietoa siitä, miten sak-työaika toteutuu varhaiskasvatuksen ...
Eri-ikäisistä lapsista koostuvan ryhmän vaikutukset lasten sosioemotionaalisille taidoille: Päiväkodin työntekijöiden kokemuksia
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millaisia vaikutuksia päiväkodintyöntekijät kokevat eri-ikäisistä lapsista koostuvalla ryhmällä olevan lasten sosioemotionaalisille taidoille. Tutkimuksessa oli tarkoitus selvittää, ...