KoulutusalaKarelia-ammattikorkeakoulu Media-ala
Viitteet 1-20 / 384
-
2D motion tracking
(Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyö käsittelee liikkeen tallennusta 2D motion tracking -työkalulla. 2D motion trackingillä videokuvasta voidaan tallentaa jälkikäsittelyssä kameran tai jonkin kuvassa näkyvän kohteen liike. Tallennettua ... -
360-videokuvaus alusta loppuun
(2020)Opinnäytetyö käsittelee 360°-videokuvausta. Aihe on ajankohtainen, sillä 360-videokuvaus menetelmänä yleistyy ja kehittyy. Opinnäytetyössä käsitellään tuotannon vaiheita, historiaa, käyttötarkoitusta ja keskeisiä termejä. ... -
3D-elokuva äänisuunnittelijalle - uhka vai mahdollisuus?
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2013)Opinnäytetyössä tutkitaan 3D-elokuvaa äänisuunnittelijan näkökulmasta ja tutkitaan kolmiulotteisen äänen toteuttamista nykyisellä teknologialla. Tavoitteena on kartoittaa perinteisen ja 3D-elokuvan äänisuunnitteluprosessien ... -
3D-formaatin testaus suomalaisen luontodokumentin visuaalisena lisänä
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)Opinnäytetyössä perehdytään suomalaisessa luonnossa toteutettavaan 3D-luontodokumentin tuotantoon. Työ tarkastelee kolmiulotteisen luontodokumentin kuvausvaihetta ja sen vaikutuksia valmiiseen dokumenttiin nostaen esille ... -
3D-mallin sijoittaminen kuvattuun materiaaliin Adobe After Effects - ohjelmalla käyttäen Element 3D -liitännäistä
(2023)Tässä opinnäytetyössä käsitellään videon 3D-kompositointia käyttäen apuna teoriapohjaa sekä kahta toiminnallisen osuuden työtä, joiden avulla havainnollistetaan teorian toiminta käytännössä. Teoriapohjana toimivat alan ... -
3D-mallin tekeminen ja upottaminen verkkosivulle
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)Opinnäytetyössä perehdytään 3D-mallin tekemiseen ja sen upottamiseen verkkosivuille. Työn toiminnallisen osion tavoitteena on luoda toimeksiantajalle 3D-malli, joka upotetaan verkkosivulle kolmannen osapuolen palvelua ... -
3D-Pelihahmon toteutus ja esillepano portfolioon
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa 3D-pelihahmo, joka sitten laite-taan virtuaalisen portfolioon. Työssä avataan eri seikkoja, joita tulee ottaa huomioon hahmosuunnittelussa, 3D-mallintamisessa, ... -
3D-tulostettu figuriini Kalevala-kansalliseepoksesta
(2020)3D-mallintaminen ja -tulostaminen ovat lisääntyneet mediassa ja niiden osaamista tarvitaan jo yrityksissä. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on kertoa aloittelijalle 3D:n historiasta, käyttötarkoituksista ja ... -
3D-tulostuksen alkuvaiheen suunnittelu
(2019)3D-tulostamisen suosion kasvu sekä valmistustekniikan kehitys on vaikuttanut suunnitelmallisen työn osuuteen merkittävästi. Suunnittelijalla on mahdollisuus valita eri työtavoista aloittaessaan omaa mallintamisprosessia, ... -
3D-videokuvaus : Stereoskooppisuuden huomioiminen lyhytelokuvan kuvaamisessa
(Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön tavoite on kertoa 3D-kuvaamisen menetelmistä ja tekniikasta sekä tutkia ja havainnoida stereoskooppista 3D:tä. Opinnäytteen toiminnallisessa osiossa toimin stereografina ja kuvaajana stereoskooppisessa Herra ... -
Aikahyppy : Vaihtoehtoisia kohtauksia sisältävän osallistavan näytelmän käsikirjoittaminen ja toteuttaminen
(2020)Tässä opinnäytetyössä käsitellään Aikahyppy-näytelmän käsikirjoitusprosessia ja näytelmän toteutusta. Valmistunutta näytelmää tarkastellaan jälkikäteen dramaturgisten metodien avulla. Työssä tarkastellaan niitä metodeja ... -
Aloittelevan Graafikon Opas
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)Nuoria tekijöitä tulee pelialalle yhä enemmän töihin ja heidän on hankala erottua lukuisien hakijoiden joukosta. Tavallisesti nuorilla ja aloittelevilla artisteilla ei ole paljoakaan kokemusta työelämästä. Tämä opinnäytetyö ... -
Ammatillisen kasvun pohdintaa digitarinatyöpajassa
(2021)Digitarinat ovat ajankohtainen ja merkittävä aihe. Digitarinoiden hyötyjä on tutkittu ympäri maailman monissa yliopistoissa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella digitaalisen tarinankerronnan käyttömahdollisuuksia ... -
Ammattikorkeakouluopiskelijoiden alkoholitottumukset ja ainejärjestöjen tapahtumamarkkinointi
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa ammattikorkeakouluopiskelijoiden näkemyksiä ja tottumuksia korkeakoulujen alkoholikulttuurista. Opiskelijoiden alkoholikulttuuri puhuttaa mediassa tasaisin väliajoin. Kartoitusta ... -
Ammattilaisen työskentelyprosessi kuvittamiseen
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ammattimainen työskentelyprosessi kuvittamiseen. Työn tekijän tavoitteena on profiloitua kuvittajaksi. Kuvittaminen asettuu taiteen ja asiakaslähtöisen graafisen suunnittelun ... -
Ammattitasoisten videon enkoodausformaattien vertailu
(Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä selvitys videon enkoodaamisesta ja siihen liittyvistä käsitteistä. Työssä käsiteltiin enkoodamiseen liittyviä ongelmia ja mahdollisuuksia mediatuotannon näkökulmasta. Työssä tutustuttiin ... -
Analogisen arkistomateriaalin käyttö Ilosaarirock - 40 vuotta säkällä -dokumenttielokuvassa
(Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia analogista arkistomateriaalia ja sen käyttämistä dokumenttielokuvassa. Digitaalisena aikakautena analogisen aineiston tuottaminen on vähentynyt, vaikka historialliselle dokumenttielokuvalle ... -
Animaatio osana Roister Frontier -verkkopalvelun käyttöliittymäsuunnittelua ja mikrointeraktioita
(2019)Toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Roister Marketing Oy:lle. Tavoitteena oli perehtyä käyttöliittymäanimaatioon ja suunnitella verkkopalvelun käyttöliittymä animaatioineen Roister Frontier -sijoitusyhtiölle. ... -
Animaatioelokuvan käsikirjoittamisen erityispiirteet : Koivu ja tähti
(Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten animaatioelokuvan käsikirjoittaminen eroaa näytelmäelokuvan käsikirjoittamisesta. Opinnäytetyön toiminnallisena osiona on Zacharias Topeliuksen Koivu ja Tähti -sadun pohjalta ... -
Animoidun videomappauksen toteuttaminen Retretin luolastoon : kuinka luolastoon suunniteltu videoteos toteutetaan ja esitetään
(2022)Tämä opinnäytetyö käsittelee videomappauksen toteuttamista ja sen tekniikoita sekä niiden hyödyntämistä Saimaan Taideluola Retretin maanalaisessa luolastossa. Videomappauksella tarkoitetaan sisällön esittämistä yhdellä tai ...