KoulutusalaKarelia-ammattikorkeakoulu Liiketalous, hallinto ja markkinointi

    • Arvonlisäverotus kauneudenhoitoalalla toimivan ammatinharjoittajan taloushallinnossa 

      Horttanainen, Jussi (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä arvonlisävero-ohje toimeksiantajalle. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa yksityisenä elinkeinonharjoittajana toimivalle toimeksiantajalle ohjeistus arvonlisäverovelvolliseksi ...
    • Arvopohjaisen myyntiprosessin kehittäminen osaksi osaamisen johtamista yritys X:ssä 

      Kettunen, Kai-Mikael (2020)
      Opinnäytetyö on osa Yritys X:n henkilöstön osaamisen kehittämistyötä, jossa on tutkittu myynnin tekemisen nykytilaa. Tarkoituksena on tutkia, selvittää ja luoda arvopohjainen myyntiprosessi tukemaan yrityksen laadukasta ...
    • Arvosijoittamisen toimivuus Helsingin pörssin vaihdetuimpien osakkeiden joukossa 

      Hakkarainen, Ossi (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää arvosijoitusstrategian toimivuutta Helsingin pörssin vaihdetuimpien osakkeiden joukossa. Tutkimuskohteena toimi Helsingin pörssin OMXH25-indeksin sisältämät osakkeet ja tutkimuksen ...
    • Asetekniikan tuntemus ja koulutus poliisin lupahallinnossa 

      Hirvonen, Timo (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)
      Alkuperäinen vuonna 1933 säädetty laki ampuma-aseista ja ampumatarpeista uudistettiin perusteellisesti vuonna 1998. Sen jälkeenkin lakiin on tehty lukuisia muutoksia. Muutosten määrä ja tiheys ovat asettaneet tiukempia ...
    • Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyystutkimus 

      Kukkonen, Eemi (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyystutkimus suoritettiin Polvijärvellä sijaitsevassa S- market elintarvikekaupassa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää S-marketin asiakkaiden tyytyväisyys kaupan tuotteita, palveluita ja ...
    • Asiakasilta asiakassuhteiden ylläpitämisen keinona 

      Rodriguez, Miguel (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee yrityksen ja sen asiakkaiden välisiä suhteita ja niiden ylläpitämistä. Opinnäytetyössä kuvataan, kuinka järjestin rennon illanvieton, ns. asiakasillan, omille Lassila & Tikanoja Oyj:n asiakkailleni. ...
    • Asiakaskannattavuuden kehittäminen tilitoimistossa 

      Kärkinen, Anna; Mononen, Niina (2023)
      Tilitoimistojen asiakaskannattavuutta on tutkittu vähän viime vuosina, mikä tekee tutkimuksen aiheesta merkittävän koko tilitoimistoalalle. Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat tilitoimiston ...
    • Asiakaskeskeisyyden kehittäminen yrityksen kehitystiimissä 

      Kokkonen, Tanja (2019)
      Tämän päivän asiakkaat vaativat yhä parempia asiakaskokemuksia. Hyvä asiakaskokemus ei synny itsestään, vaan vaatii taustalleen asiakaskeskeisyyteen panostavan yrityksen. Siiloutumista tapahtuu yrityksen organisoituessa ...
    • Asiakaskohtaamisen kehittäminen ensiasunnon ostajan kanssa asioitaessa 

      Vänskä, Niko (2024)
      Hyvä ja laadukas asiakaspalvelu on tärkeä kilpailutekijä kiinteistövälitysalalla, ja ensiasunnon ostajat ovat keskeinen ja tärkeä asiakasryhmä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä asiat vaikuttavat ensiasunnon ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen - Case PKS Sähkökauppa 

      Turunen, Tomi (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2018)
      Energia-ala on suurten muutosten edessä. Kehityksen ajureita ovat mm. globaalit ilmasto- ja ympäristöongelmat sekä maailman väestökehitys. On selvää, että yksi toimija ei voi ratkaista kokonaisuutta, mutta ilman energia-alalla ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen digitukea annettaessa 

      Horttanainen, Salla (2023)
      Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palveluiden asiakaslähtöisyys ovat nousseet keskeisiksi teemoiksi yritysten ja julkishallinnon organisaatioiden strategioissa. Mitä helpompikäyttöisiä palvelut ovat, sitä enemmän niitä ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen Pohjois-Karjalan Osuuspankissa 

      Hirvonen, Mikko (2020)
      Finanssialan murros haastaa perinteisiä pankkialan toimijoita. Digitalisaatio on muuttanut vahvasti pankkiasiointia viimeisen vuosikymmenen aikana ja tulevaisuudessa finanssialalla tullaan näkemään myös uusia kilpailijoita, ...
    • Asiakaslähtöinen ammatillisen koulutuksen jatkuvan haun toimintamalli 

      Utriainen, Sirpa (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymälle asiakaslähtöinen yhteishaun ulkopuolisten hakijoiden hakeutumismalli. Nykyisten käytössä olevien menettelyjen ja prosessien uudistamista ...
    • Asiakaslähtöisyys B2B-myynnissä 

      Laitinen, Leevi (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä asiakaslähtöisyyteen B2B-myynnissä. Sen lisäksi selvitettiin, miten asiakaslähtöisyys vaikuttaa yrityksen toiminnan rakentamiseen ja kehittämiseen. Jatkokysymyksenä oli, miten ostajat ...
    • ASIAKASLÄHTÖISYYS VALTAKUNNALLISEN VARUSMIESTEN ERITYISTEHTÄVÄHAKUPROSESSIN KEHITYKSESSÄ PUOLUSTUSVOIMISSA 

      Harjula, Larissa (2021)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka Puolustusvoimien valtakunnallista erityistehtävähakuprosessia voidaan kehittää. Opinnäytetyössä kehittämiskohteet tunnistettiin ja niihin etsittiin ratkaisuja ...
    • Asiakaspalveluhenkilöstön osaaminen ja osaamistarpeet ikäihmisten palvelemisessa 

      Ikonen, Olavi (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakaspalveluhenkilöstön osaamista ja osaamistarpeita ikäihmisten palvelemisessa. Ikääntyvien ihmisten määrä kasvaa jatkuvasti, joten he ovat yhä suurempi yritysten asiakasryhmä sekä ...
    • Asiakaspalveluprosessin kehittäminen taloushallinnon palveluja tarjoavassa yrityksessä 

      Pahkin, Jaana (2020)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää taloushallintopalveluja tarjoavan yrityksen asiakaspalveluprosessia ja lopputuotoksena tuottaa yritykselle asiakaspalveluprosessimalli. Tutkimuksen kohteena olivat yrityksen toimitusjohtaja ...
    • Asiakassegmentoinnin vaikutus Mahdollisuus maaseudulla hankkeen markkinointiviestintään 

      Kämäräinen, Piritta (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia asiakassegmentoinnin vaikutusta Mahdollisuus maaseudulla -hankkeen markkinointiviestintään. Hanketta toteutetaan yhteistyössä Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulun ja Pohjois-Karjalan ...
    • Asiakastyytyväisyyden vaikutus myyntiin – Case Palveluyritys AB 

      Vattulainen, Raila (2021)
      Yritykset elävät myynnistä, ja myynnin tekeminen on yrityksille elinehto. Tänä päivänä elämme vahvasti asiakkaiden aikakautta ja valta asiakkaiden käsissä on noussut merkittävästi. Potentiaaliset asiakkaat voivat helposti ...
    • Asiakastyytyväisyys apteekissa 

      Kallinen, Jaana (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      Tässä opinnäytetyössä on toimeksiantona Juuan apteekille tehty asiakastyytyväisyyskysely. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys asiakaspalveluun ja selvittää löytyisikö palvelun kehittämiseksi ...