Haku
Viitteet 1-10 / 22
Hacking Detection in Unreal Engine 4
(2021)
Tämän opinnäytetön tavoitteena on löytää Unreal Engine 4-pelimoottoriin integroitu työkalu, jonka avulla voidaan havaita ja estää huijaamista. Menetelmän tulisi olla nopea ottaa käyttöön projektissa. Tähän tavoitteeseen ...
Koneoppimisen mahdollisuudet Lemonsoft Oy:ssa
(2020)
Opinnäytetyön aiheena oli koneoppiminen. Toimeksiantajana on Lemonsoft Oy, joka on ottamassa koneoppimista osaksi toiminnanohjausjärjestelmäänsä. Tavoitteena oli tutustua koneoppimisen historiaan ja tulevaisuudennäkymiin ...
Ohjelmistorobotiikka (RPA) osana asiakaspalveluprosessia
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä ohjelmistorobotiikkaan (Robotic Process Automation, RPA) ja tutustua sen tarjoamiin mahdollisuuksiin prosessien automatisoinnissa. Tarkoitus oli saada kokemusta RPA-ohjelmiston käytöstä, ...
Skaalautuvat ja jaettavat tiedostojärjestelmät Google Cloud Platform:ssa
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella erilaisia jaettavia levyjärjestelmiä, saada nämä tarkastelussa olevat levyjärjestelmät toimimaan Google Cloud Platform -alustalla sekä vertailla niiden suorituskykyä. ...
REST-API:n toteutus sisältäen valtuuttamisen ja todentamisen
(2024)
Opinnäytetyössä käsitellään pääaiheena back-end-sovelluksen toteuttaminen käyttäen REST-rajapintatekniikkaa, joka sisältää myös valtuuttamis- ja todentamisominaisuudet. Kirjallisessa osiossa selvitetään mikä on web-rajapinta ...
Katsaus videopelien modaamiseen
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää videopelien modausta käsitteenä, sen alkuperää ja kehitystä nykypäivään, modityyppien tarkoitusta ja eroja ja modausten oikeudellisia näkökohtia. Opinnäytetyössä perehdytään ...
Yrityksen verkkosivujen hakukoneoptimointi
(2021)
Opinnäytetyön aihe oli yrityksen verkkosivujen hakukoneoptimointi ja mainonta sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyössä käytettiin pohjana verkkosivuille tehdyille muutoksille Googlen tarjoamaa dokumentaatiota verkkosivun ...
Pelaajalle viestiminen partikkeliefekteillä virtuaalitodellisuuspeleissä
(2022)
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, miten partikkeliefektejä voidaan käyttää osana virtuaalitodellisuuspelin käyttöliittymää ja miten niillä voidaan viestiä pelaajalle olennaista tietoa, kuten pelihahmon elinvoiman määrä. ...
Argumentointiin perustuva pelimekaniikka
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda peli, jonka pelimekaniikkana on argumentointi. Pelin lähtötilanne on, että pelaaja haluaa tehdä elämässään jonkun muutoksen. Pelihahmot vastustelevat pelaajaa tekemästä muutosta ja pelaaja ...
Fullstack-kehitys ohjelmistoyrityksessä
(2023)
Opinnäytetyö on toteutettu päiväkirjamuotoisena ja siinä seurataan ohjelmistokehittäjän työtehtäviä ja kehittymistä 13 viikon aikajaksolla keväällä 2023 ja viikon aikajaksolla syksyllä 2023. Kirjoittajan työtehtävät koostuvat ...