KoulutusalaVaasan ammattikorkeakouluTieto- ja viestintätekniikka

    • 2.4GHz sensor network: CHIPCON CC2510 self-organized network application development 

      Tan, Xinyu (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2009)
      This project is mainly to solve a real problem, which is big area temperature measurement. Short range telecom technology is used to build a self-organized sensor network to support system connections. Chipcon CC2510 RF ...
    • 3-AKSELISEN JYRSIMEN CNC-OHJAUKSEN TOTEUTUS 

      Finnilä, Aaron (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa erikoisvalmisteisen kolmiakselisen jyrsinkoneen CNC-ohjaus hammaspyörävalmistuksessa syntyvän jäysteen poistoa, sekä hampaan kulman viisteytystä varten. ...
    • 3D Visualization : 3D Model Visualization inSamsung 3D TV Using 3D Glasses 

      Nguyen, Binh (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)
      A native 3D visualization application to visualize Prima’s 3D models on 3D TV using 3D glasses with a basic mouse controlling system and menu controlling system is developed using HTML5, Javascript and PHP. The application’s ...
    • 3D-mallit web-käyttöliittymässä 

      Anttila, Joona (2023)
      3D-mallien käsittely ja hyödyntäminen tarjoaa monipuolista näkökulmaa ja visuaalisuutta verkkosivulla parantaen käyttökokemuksia. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia 3D-mallien hyödyntämistä web-käyttöliittymässä ...
    • 3D-pelin kehitystä Unreal Enginellä 

      Ratilainen, Tomi (2022)
      Tässä opinnäytetyössä on tarkoitus toteuttaa ja itseoppia Unreal Enginellä roolipelin tekoa. Suurin tavoite on päästä keskittymään pelaajan käyttöliittymän tekemiseen. Työssä kerrotaan hieman tietoperustaa käytettävistä ...
    • 3D-pelin toteuttaminen Unity-kehitysympäristössä 

      Niemistö, Jani (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutustua 3D-pelikehitykseen aloittelevan pelikehittäjän näkökulmasta. Kehitysympäristöksi valittiin Unity, jota on käytetty pelimoottorina muun muassa Pokémon Go ja Angry Birds 2 -peleissä. ...
    • 5G Link Performance of Different TCP Congestion Control Avoidance Schemes 

      Vu, Trung (2023)
      Today’s 5G cellular networks are already all-IP networks, which means TCP/IP protocol stack is used to carry application data for every 5G user. Therefore, studying TCP performance over 5G radio links is an important and ...
    • 802.1 X Authentications and Authorization in Wired Network 

      Yang, Qian (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      This project is mainly to build a port-based authentication and authorization in wired network system. Here I took HP switch as the authenticator; VAMK’s NPS as authentication server; and Window XP PC as a client. The ...
    • A Comparison of High-Level Synthesis and Traditional RTL in Software and FPGA Design 

      Kangas, Niko (2020)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin Vacon Oy:lle, joka on osa Danfossin Drives-segmenttiä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli vertailla uutta Vitis-työkalua nykyisesti käytössä oleviin, Vivadoon ja SDK:hon, joilla suunnitellaan ...
    • A Feasibility Study of Available Natural Language Chatbot Technologies 

      Tsikora, Alona (2023)
      This thesis investigates the feasibility of deploying natural language processing (NLP) chatbot artificial intelligence (AI) toolkits in industrial organisation to improve service and product quality as well as enhance ...
    • A Healthcare Monitoring Device 

      Zhuvasin, Petr (2020)
      The modern world is steadily becoming more conscious of health due to increasing accessibility of developing technologies. The area and possibilities of their usage has increased vastly due to the boost of performance ...
    • A Human-Following NAO Robot Using Python Programming Language 

      Liu, Shujun (2019)
      Robots are today studied by a growing number of research institutes to research of putting robots, especially humanoid robots, into the market that to replace traditionally human workers. Apart from this, robot is a powerful ...
    • A JavaScript Finite-state Game Engine for Multiplayer Turn-based Games 

      Pham, Huy (2022)
      The Kaiserstuhl Oy company has initiated the Rinki quiz game project with the ambition of obtaining trivia market leadership. This thesis aims to build the Rinki engine which is a game engine for the Rinki quiz game. The ...
    • A React Responsive Web Application Managing Offers and Configurations of Projects 

      Le, Tran (2022)
      This thesis project is a product of the team in Ekseli Oy. The objective of this thesis was to design and implement an application that helps companies to manage offers and configurations of every project. The project is ...
    • A Second-hand Online Shopping Application 

      Che, Sicheng (2021)
      With the popularity of mobile phone, great changes have taken place in the way people access and save information. Mobile phones are inseparable parts of our lives and play a very important role in our lives. Meanwhile, ...
    • A Smart To-do Application for Productivity and Enthusiasts with React Native 

      Duong, Chinh (2020)
      The thesis was done based on the urge of creating an innovative to-do mobile application with the goal of helping people to reach their best productivity performance. There are several major to-do mobile applications serving ...
    • A Web Application for Compensating Courses with Freetime Activities 

      Nguyen, Minh Hieu (2022)
      The aim of this thesis was to create a web application with a platform for students to apply for compensation for courses that they have done outside of their schools. This application was developed for 10Monkeys company ...
    • ABB Oy:n sähkönjakeluautomaation ohjelmistojen ja sovellusten kartoitus 

      Saukkosaari, Elina (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin ABB Oy:n Sähkönjakeluautomaatioon. Työssä kartoitetaan yrityksen sovellukset ja ohjelmistot työroolien mukaan. Tämän lisäksi kartoitukseen haetaan sovellusten ja ohjelmistojen pääkäyttäjät ja ...
    • Absolute position measurement and control for Wärtsilä engine during slow turning 

      Irimescu, Doru-Stefan (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2018)
      The thesis work was carried out for Wärtsilä Finland Oy’s Engine Performance and Control department of the Marine Solutions division. The paper studied the implementation of the absolute position measurement and control ...
    • Acceptance Theory on Mobile Services and Applications 

      Ghazizadeh, Sahar (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)
      Mobile telecommunications and mobile services/applications have gone through fundamental changes after the introduction of new mobile network technologies such as 3rd and 4th generation (Long Term Evolution). At the same ...