Haku
Viitteet 1-10 / 104
Smaker från Europa : Planering och förverkligande av en temavecka
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2013)
I detta lärdomsprov planeras och förverkligas en temavecka hos Kårkulla i Jakobstad. Efter att temaveckan förverkligades undersöktes hur kunderna upplevde veckan och temaveckans mat och övriga intryck. Förutom matlistan ...
Konsumentbeteenden - En undersökning om konsumentens motiv och val gällande restaurangbesök
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)
Syftet med mitt lärdomsprov är att få reda på varför folk egentligen väljer att gå ut och äta på restaurang samt vad som påverkar deras val och handlingar. Lärdomsprovet skrivs så att bl.a. restaurangägare ska kunna ha ...
Onko siellä edes mitään syötävää? : Näkökulmia à la carte -ravintoloiden kasvisruokiin
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)
Opinnäytetyössä selvitetään kasvisruoan tilaa à la carte -ravintoloissa ja sen kehittämismahdollisuuksia. Tavoitteena on hankkia tietoa kasvissyöjien mielipiteistä ja kehitysehdotuksista kasvisruokaa koskien. Selvittämällä, ...
Health risks of being a chef and its effects on chefs and the restaurant business
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
The aim of the research was to find out the prevalence of stress and musculoskeletal diseases namely back pain, neck pain and leg pain of cooks in restaurant kitchens. The reasons for the health problems, their manifestation ...
Viron Ruokakulttuurin kehitys
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyö käsittelee virolaista ruokakulttuuria. Ensimmäisessä osiossa pereh-dyn lihan, kalan, viljojen sekä juomien historiaan. Seuraavaksi tutkin ruokailuvä-lineitä, luon yleiskatsauksen ruokatapoihin sekä ruokiin ...
A Market Research Study for Establishing an African Restaurant in Vaasa
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
The aim of this research was to ascertain the level of interest in a West-African Restaurant in Vaasa. This was done by studying the overall mindset of Finns living in Vaasa toward African food in general and West African ...
The Influence of Social Media on Establishing A Restaurant's Image nd Reputation : Case study The Kafe Village Restaurant
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
The aim of this research was to study the impacts of social media on contributing to the brand building process. The research focused on The Kafe Village’s activities on social media in order to evaluate the restaurant’s ...
Vaasan yökerhtoiminnan haastavuus uuden yrittäjän kannalta
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)
Vaasassa on lopettanut vuoden 2010 jälkeen neljä yökerhoa. Lopettaminen on ollut jo aiempina vuosina suurempi trendi kuin yökerhotoiminnan aloittaminen, sillä kaikkien lopettaneiden tilalle on tullut vain yksi uusi yökerho. ...
Pienpanimotuoteko luksustuote? : Pienpanimokuluttajien kuluttajaprofiili
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
Pienpanimotuotteiden ja lähiruuan kysyntä on kasvanut räjähdysmäisesti ja sen oletetaan aina vain kasvavan. Työn tavoitteena oli tutkia kuluttajien ostokäyttäytymistä ja selvittää minkälainen on tyypillinen pienpanimokuluttaja. ...
X ja Y-sukupolven edustajat esimiehinä ravintolassa : Ristiriitoja vai yhdessä tekemistä ja oppimista
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
Keskustelevat ja toisilleen rakentavaa palautetta antavat esimieskollegat on koko työyhteisön kantava voimavara, koska usein on niin, että tiedämme enemmän kuin pystymme kertomaan. Tällä tutkimuksella haluttiin osoittaa, ...