Haku
Viitteet 1-10 / 16
Konsumentbeteende inom turism - En jämförelsestudie mellan internet- och resebyråkonsumenter
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Syftet med detta lärdomsprov var att undersöka om det fanns skillnader i konsumentbeteendet bland de som köpte turismbaserade tjänster på Internet och de som köpte dem via en resebyrå. I teoridelen tar jag upp Internet som ...
Världsarvsstatusens ekonomiska effekter på turismföretag : Case: Kvarkens Skärgård
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Det huvudsakliga syftet med lärdomsprovet var att kartlägga den ekonomiska utvecklingen som världsarvsstatusen har bidragit till för de företag som har sitt verksamhetsområde eller producerar sina tjänster på världsarvsområdet ...
MARKKINOINTITUTKIMUS : Case Wildlife Vaasa-luontoelokuvafestivaalit
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Tämä markkinointitutkimus on tehty liiketalouden ja matkailun koulutusohjelman opinnäytetyönä. Opinnäytetyöni tarkoituksena on ollut tutkia vaasalaisten nuorten opiskelijoiden kuluttaja- ja ostokäyttäytymistä ja kuinka ...
Tourism Criminality, Case: Thailand
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
The topic of the research is tourism criminality in Thailand. The research was done in winter 2009 and spring 2010. The interview requests were sent to 32 persons who had travelled to Thailand in spring 2009. Out of this ...
Eläkeläisjärjestöt Keskisen Kyläkaupan asiakkaina
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Eläkeläisten määrän lisääntyessä, elintason noustessa, kulutustottumuksien muuttuessa ja jaksamisen parantuessa on herännyt terve lisätä eläkeläisille suunnattuja palveluita ja tilaisuuksia. Kyläkauppa Keskinen haluaa ...
Asiakastyytyväisyystutkimus Vaasan lentoasema
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Tavoitteena opinnäytetyössämme on selvittää lähtevien matkustajien tyytyväisyyttä Vaasan lentoaseman lähtöselvitystä, ravintolaa, turvatarkastusta sekä fyysisiä toimitiloja koskien. Tutkimuksessa esitettävien taustakysymyksien ...
NAISTENLEHTIEN RUOKATRENDIT
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Tämän työn tavoitteena oli selvittää suomalaisten naistenlehtien ruokatrendejä vuosina 2005 – 2008. Työn viitekehityksenä käytettiin Food Related Lifestyle -mallia, jonka avulla koottiin yhteen vallitsevia ruokatrendejä ...
Den ekonomiksa recessionens inverkan på turismföretaget Viking Lines verksamhet
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Detta lärdomsprov utfördes i eget syfte för att undersöka hur turismföretaget Viking Line har påverkats av den rådande ekonomiska recessionen. Jag ville ta reda på, om Viking Line i sin verksamhet har upptäckt verkningar ...
Visualizing the Tourism Experience : Case: The Effect of Photographic Images in the View of Spanish Eyes
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
This thesis investigates the importance of destination image and the effect that photographic images used in promotional material have on forming a potential visitor's perception of a destination. The destination chosen ...
Kundförhållanden i turismföretag
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
Syftet med detta lärdomsprov är att undersöka turismföretag och deras förhållande till kunden. Turismföretagen har fått en hård konkurrent av Internet, så för att ta reda på vad som gör att kunden fortsätter att återkomma ...