Digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media liiketoiminnassa
Nykänen, Jonna (2019)
Nykänen, Jonna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019040711315
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019040711315
Tiivistelmä
The thesis focuses on digital marketing more precisely on social media. The thesis deals with different digital marketing tools and popular social media channels.
The aim of the thesis is to explain the most relevant concepts of digital marketing and to create a clear understanding of what digital marketing is and includes. The thesis introduces the most well-known social media tools and how the company can use them effectively in their business.
The thesis consists of three main chapters, which are divided into different subject areas. The first chapter introduces the topic. The second chapter discusses the concept of digital marketing in detail and compares it with various marketing models. The third chapter examines social media and its main marketing tools.
The thesis draws on marketing-related materials, websites, and articles. The used sources are as recent as possible as digital marketing and social media continue to grow and the information needs to be current. Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia ja käy läpi digitaalisen markkinoinnin eri välineitä keskittyen syvemmin sosiaaliseen mediaan. Tavoitteena on avata muutamia yleisimpiä digitaalisen markkinoinnin välineitä ja luoda lukijalle peruskäsitys mitä digitaalinen markkinointi pitää sisällään.
Opinnäytetyössä esitellään tunnetuimpia sosiaalisen median työvälineitä ja kuinka yritys voi hyödyntää näitä tehokkaasti liiketoiminnassaan.
Opinnäytetyö koostuu kolmesta pääluvusta, jotka ovat jaettu selkeästi eri aihealueisiin. Ensimmäisessä luvussa on opinnäytetyön esittely ja johdanto, toisessa luvussa avataan mitä on digimarkkinointi ja vertaillaan eri markkinointimuotoja. Kolmannessa luvussa tarkastellaan sosiaalista mediaa ja sen päävälineitä yrityksen markkinoinnissa.
Opinnäytetyö on toteutettu täysin teoreettisesti käyttäen apuna markkinoinnin kirjamateriaalia, internet-sivustoja ja artikkeleja markkinointiin liittyen. Lähteinä on käytetty mahdollisimman uutta materiaalia, sillä digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media jatkavat kasvuaan ja tiedon on oltava ajankohtaista.
The aim of the thesis is to explain the most relevant concepts of digital marketing and to create a clear understanding of what digital marketing is and includes. The thesis introduces the most well-known social media tools and how the company can use them effectively in their business.
The thesis consists of three main chapters, which are divided into different subject areas. The first chapter introduces the topic. The second chapter discusses the concept of digital marketing in detail and compares it with various marketing models. The third chapter examines social media and its main marketing tools.
The thesis draws on marketing-related materials, websites, and articles. The used sources are as recent as possible as digital marketing and social media continue to grow and the information needs to be current.
Opinnäytetyössä esitellään tunnetuimpia sosiaalisen median työvälineitä ja kuinka yritys voi hyödyntää näitä tehokkaasti liiketoiminnassaan.
Opinnäytetyö koostuu kolmesta pääluvusta, jotka ovat jaettu selkeästi eri aihealueisiin. Ensimmäisessä luvussa on opinnäytetyön esittely ja johdanto, toisessa luvussa avataan mitä on digimarkkinointi ja vertaillaan eri markkinointimuotoja. Kolmannessa luvussa tarkastellaan sosiaalista mediaa ja sen päävälineitä yrityksen markkinoinnissa.
Opinnäytetyö on toteutettu täysin teoreettisesti käyttäen apuna markkinoinnin kirjamateriaalia, internet-sivustoja ja artikkeleja markkinointiin liittyen. Lähteinä on käytetty mahdollisimman uutta materiaalia, sillä digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media jatkavat kasvuaan ja tiedon on oltava ajankohtaista.