Markkinointisuunnitelma
Viio, Julia (2019)
Viio, Julia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904195594
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904195594
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointisuunnitelma Pirkanmaalla sijaitsevalle hoivapalveluita tarjoavalle kotimaiselle yritykselle. Yritys on suhteellisen uusi näillä markkinoilla ja tarvitsee paljon markkinointiapuja toimintaansa. Tavoitteena on luoda pohjaa vuoden 2019 markkinointisuunnitelmalle, pääosin niin, että tärkeimmät tapahtumat, kuten esimerkiksi alan messut sekä sosiaalisen median käyttö tulevat tärkeimmiksi markkinoinnin ja verkostoitumisen avaimiksi. Tavoitteena on löytää juuri yksityisen sektorin yritykselle markkinoinnin keinoja, millä yritys onnistuu erottumaan muista saman alan yrityksistä tai kilpailijoista.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota jokainen yrityksen jäsen pystyy ja kykenee toteuttamaan tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelma on tehty teorian sekä omien tietojen ja kokemusten pohjalta. Suunnittelussa on käytetty yrityksen omaa vanhempaa dataa sekä erilaisia yrityksen analyyseja.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota jokainen yrityksen jäsen pystyy ja kykenee toteuttamaan tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelma on tehty teorian sekä omien tietojen ja kokemusten pohjalta. Suunnittelussa on käytetty yrityksen omaa vanhempaa dataa sekä erilaisia yrityksen analyyseja.