Tapahtuman järjestäminen : projektina Katanpään Muinaistulien yö 2018
Itäranta, Emma (2019)
Itäranta, Emma
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306995
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306995
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää onnistunut tapahtuma nimeltä Katanpään Muinaistulien yö 2018 ja suorittaa asiakastyytyväisyyskysely koskien kyseistä tapahtumaa. Tapahtuman kokoluokkaa haluttiin kasvattaa ja tapahtumaa markkinoitiin tehokkaasti, mitä kautta pyrittiin saamaan väkeä paikalle sekä lisäämään Katanpään tunnettuutta. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten pohjalta tavoitteena oli laatia kehittämisehdotuksia tulevien vuosien Muinaistulien yö –tapahtumia varten.
Tapahtuma suunniteltiin tarkoin ja toteutettiin elokuussa 2018 Kustavin saaristoon sijoittuvassa vierasvenesatamassa nimeltä Katanpää. Työn toimeksiantajana toimi Katanpään toimintaa ja palveluja ylläpitävä yritys nimeltä Captain’s Table Ay. Työn teoriaosuudessa perehdyttiin tarkoin projektin johtamiseen, tapahtuman järjestämiseen sekä asiakaspalautteen merkitykseen tapahtuman osalta.
Katanpään Muinaistulien yö 2018 oli projektiluontoinen tapahtuma. Projekti sisälsi ideointi-, suunnittelu-, toteutus ja päättämisvaiheen. Ideointi ja suunnittelu tehtiin kesän aikana ja elokuun lopussa siirryttiin toteutusvaiheeseen. Toteutuksen jälkeen päättämisvaiheessa arviointiin tapahtuman onnistuneisuutta ja kiitettiin sekä osallistujia että järjestäjiä. Tapahtuma oli kesänpäätösjuhla, joka järjestettiin Katanpäässä viidettä kertaa. Paikalle saapui runsaasti veneilijöitä, risteilyaluksilla matkanneita risteilymatkustajia sekä päiväkävijöitä ja majoittuvia asiakkaita.
Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselynä, jossa tiedusteltiin vastaajien mielipiteitä tapahtumasta. Lisäksi selvitettiin, oliko vastaaja osallistunut ennen Katanpään Muinaistulien yöhön, miksi hän oli nyt saapunut paikalle ja mitä kautta hän oli kuullut tapahtumasta. Tutkimustulokset olivat hyvin positiivisia ja lähes kaikki vastaajat määrittelivät tapahtuman onnistuneeksi. Iso osa lomakkeen palauttaneista osallistuivat ensikertaa Katanpään Muinaistulien yöhön ja tapahtuman osalta suoritettu markkinointi todettiin onnistuneeksi.
Kehittämisehdotuksia tehtiin ruokatarjoilun parantamisen, tapahtumapäivän aikana suoritetun tiedottamisen sekä vierasveneiden satamaan ohjaamisen osalta. Tutkimus oli onnistunut, koska vastauksia saatiin runsaasti ja myös sopivissa määrin kaikkien asiakasryhmän edustajilta, mikä tekee tuloksista luotettavia.
Tapahtuma suunniteltiin tarkoin ja toteutettiin elokuussa 2018 Kustavin saaristoon sijoittuvassa vierasvenesatamassa nimeltä Katanpää. Työn toimeksiantajana toimi Katanpään toimintaa ja palveluja ylläpitävä yritys nimeltä Captain’s Table Ay. Työn teoriaosuudessa perehdyttiin tarkoin projektin johtamiseen, tapahtuman järjestämiseen sekä asiakaspalautteen merkitykseen tapahtuman osalta.
Katanpään Muinaistulien yö 2018 oli projektiluontoinen tapahtuma. Projekti sisälsi ideointi-, suunnittelu-, toteutus ja päättämisvaiheen. Ideointi ja suunnittelu tehtiin kesän aikana ja elokuun lopussa siirryttiin toteutusvaiheeseen. Toteutuksen jälkeen päättämisvaiheessa arviointiin tapahtuman onnistuneisuutta ja kiitettiin sekä osallistujia että järjestäjiä. Tapahtuma oli kesänpäätösjuhla, joka järjestettiin Katanpäässä viidettä kertaa. Paikalle saapui runsaasti veneilijöitä, risteilyaluksilla matkanneita risteilymatkustajia sekä päiväkävijöitä ja majoittuvia asiakkaita.
Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselynä, jossa tiedusteltiin vastaajien mielipiteitä tapahtumasta. Lisäksi selvitettiin, oliko vastaaja osallistunut ennen Katanpään Muinaistulien yöhön, miksi hän oli nyt saapunut paikalle ja mitä kautta hän oli kuullut tapahtumasta. Tutkimustulokset olivat hyvin positiivisia ja lähes kaikki vastaajat määrittelivät tapahtuman onnistuneeksi. Iso osa lomakkeen palauttaneista osallistuivat ensikertaa Katanpään Muinaistulien yöhön ja tapahtuman osalta suoritettu markkinointi todettiin onnistuneeksi.
Kehittämisehdotuksia tehtiin ruokatarjoilun parantamisen, tapahtumapäivän aikana suoritetun tiedottamisen sekä vierasveneiden satamaan ohjaamisen osalta. Tutkimus oli onnistunut, koska vastauksia saatiin runsaasti ja myös sopivissa määrin kaikkien asiakasryhmän edustajilta, mikä tekee tuloksista luotettavia.