Startup-yrityksen näkyvyyden kasvattaminen sissimarkkinointitempauksen avulla
Heikkinen, Jussi; Alajuuri, Laura (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Heikkinen, Jussi
Alajuuri, Laura
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078000
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078000
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on esitellä sissimarkkinointitempaus Bugging Across Finland, joka tehtiin hyönteisruokayritys Entikselle. Lisäksi opinnäytetyössä tarkastellaan sissimarkkinointitempauksen ja siitä tehdyn YouTube sarjan vaikutuksia yrityksen näkyvyyden kasvuun. Opinnäytetyössä käsitellään myös YouTubea yrityksen markkinointi -ja viestintäkanavana.
Opinnäytetyö perustuu tekijöiden suunnittelemaan ja toteuttamaan tempaukseen, ja siitä kerättyyn materiaaliin jota opinnäytetyössä analysoidaan. Tutkimusta varten kerättiin lisäksi aineistoa sissimarkkinoinnin, pienen budjetin markkinoin ja yhteisömarkkinoinnin teoriasta, sekä benchmarkattiin muita sissimarkkinointitempauksia.
Keräämämme aineiston pohjalta ilmeni, että sissimarkkinointitempauksen avulla pystytään kasvattamaan starup-yrityksen näkyvyyttä pienellä budjetilla.
Opinnäytetyön tilaajana toimi turkulainen hyönteisruoka yritys Entis eli Entomophagy Solutions Oy, jonka perustajia opinnäytetyön tekijät ovat.
Opinnäytetyö perustuu tekijöiden suunnittelemaan ja toteuttamaan tempaukseen, ja siitä kerättyyn materiaaliin jota opinnäytetyössä analysoidaan. Tutkimusta varten kerättiin lisäksi aineistoa sissimarkkinoinnin, pienen budjetin markkinoin ja yhteisömarkkinoinnin teoriasta, sekä benchmarkattiin muita sissimarkkinointitempauksia.
Keräämämme aineiston pohjalta ilmeni, että sissimarkkinointitempauksen avulla pystytään kasvattamaan starup-yrityksen näkyvyyttä pienellä budjetilla.
Opinnäytetyön tilaajana toimi turkulainen hyönteisruoka yritys Entis eli Entomophagy Solutions Oy, jonka perustajia opinnäytetyön tekijät ovat.