Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median opas teknisen alan yritykselle

Rajamäki, Tapio (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Tapio Rajamäki.pdf (1.014Mt)
Lataukset: 


Rajamäki, Tapio
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010815
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa opas yritysten käyttöön eri sosiaalisen median kanavien käytön aloittamiseen markkinointitarkoituksessa. Toimeksiantajana on Techlevel Oy, joka on teknisen alan maahantuontia B2B-kauppaa harjoittava yritys. Yrityksellä ei työtä aloitettaessa ollut merkittävästi toimintaa sosiaalisessa mediassa, mutta kiinnostus sosiaalisen median käyttöön oli suuri. Teknisen kaupan alalla sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa on vielä hyvin vähäistä. Työ on oppaana hyödyllinen myös muille teknisen kaupan alan yrityksille, koska toiminta ja markkinointi sosiaalisen median alustoilla, on kuitenkin toimialasta riippumatta samanlaista.

Tärkeä osa sosiaalisen median käytön aloittamisessa on eri alustojen tärkeimpien toimintojen ja algoritmien toiminnan ymmärtäminen, jotta voidaan varmistaa yrityksen päivitysten näkyminen mahdollisimman monelle. Koska menestyksekästä toimintaa sosiaalisessa mediassa on vaikea aloittaa ilman hyvää suunnittelua, sisältää tämä opinnäytetyö myös teoriaa markkinointisuunnitelmasta. Työhön on liitetty myös aloitukseen tähtäävä markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritystä varten.

Oppaassa on yksityiskohtaisesti selvitetty eri sosiaalisen median kanavien oleellinen toiminta ja pohdittu erilaisen markkinointisisällön ja päivitysten taustaa ja teoriaa sekä sitä, miten ne soveltuvat Techlevelin toimintaan. Työn liitteenä on tuotettu markkinointisuunnitelma, jonka pohjalta yrityksen on helppo suunnitella resurssit, joita sosiaalisen median käytön aloitukseen tarvitaan. Samalla varmistetaan, että toiminta pysyy jatkuvana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste