Sosiaalisen median viestintäsuunnitelma På Kroken Helsingille
Kainulainen, Jenny (2019)
Kainulainen, Jenny
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411725
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411725
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoitteena oli kehittää ravintola På Kroken Helsingille sosiaalisen median viestintäsuunnitelma. Työn tulosten tarkoituksena on auttaa heitä ymmärtämään, mitä kaikkea voi ja kannattaa tehdä viestinnän suhteen sosiaalisen median kanavissa ja lisäksi, mitä kilpailijat siellä tekevät. Opinnäytetyö tehtiin tammi-huhtikuun 2019 aikana.
Työssä käsitellään markkinointiviestintää, asiakasviestintää, digitaalista markkinointiviestintää sekä sosiaalista mediaa ja markkinoinnin mahdollisuuksia siellä. Työ on rajattu koskemaan sosiaalisen median osalta ainoastaan Facebookia, Instagramia ja Tripadvisoria.
Työn tavoitteena oli kehittää ravintolalle ajankohtainen sosiaalisen median
viestintäsuunnitelma koskien Facebookia ja Instagramia. Työn alatavoitteena oli kasvattaa seuraajia näissä sosiaalisen median kanavissa. Toinen alatavoite oli kasvattaa positiivisten arvosteluiden määrää Tripadvisor-palvelussa. Kolmas alatavoite oli nostaa ravintolan sijoitusta Tripadvisorissa.
Tässä työssä on selvitetty ravintola På Krokenin tähänastiset toimet ja julkaisut valituissa sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi tarkasteltiin ja vertailtiin kilpailijoiden toimia samoissa kanavissa. Kilpailijat valittiin niiden sijainnin ja ravintolapäällikön haastattelun perusteella.
Työssä käsiteltiin sosiaalisen median tarjoamia maksullisen markkinoinnin mahdollisuuksia sen välttämättömyyttä. Työssä on esitetty laskelmia maksullisen markkinoinnin kustannuksista sosiaalisessa mediassa. Työn tulosten perusteella tehtiin ehdotuksia muutoksista sekä tehtiin jo joitakin toimia yhdessä ravintolapäällikön kanssa ravintolan sosiaalisen median kanavissa.
Työn tuloksena syntyi suunnitelma toimista Facebookissa, Instagramissa ja Tripadvisorisssa. Lisäksi opinnäytetyön teon aikana tehtyjen toimien ansiosta ravintolan sosiaalisen median seuraajien määrät kasvoivat sekä se sai lisää arvosteluja Tripadvisor-palveluun ja sen sijoitus siellä nousi.
Työssä käsitellään markkinointiviestintää, asiakasviestintää, digitaalista markkinointiviestintää sekä sosiaalista mediaa ja markkinoinnin mahdollisuuksia siellä. Työ on rajattu koskemaan sosiaalisen median osalta ainoastaan Facebookia, Instagramia ja Tripadvisoria.
Työn tavoitteena oli kehittää ravintolalle ajankohtainen sosiaalisen median
viestintäsuunnitelma koskien Facebookia ja Instagramia. Työn alatavoitteena oli kasvattaa seuraajia näissä sosiaalisen median kanavissa. Toinen alatavoite oli kasvattaa positiivisten arvosteluiden määrää Tripadvisor-palvelussa. Kolmas alatavoite oli nostaa ravintolan sijoitusta Tripadvisorissa.
Tässä työssä on selvitetty ravintola På Krokenin tähänastiset toimet ja julkaisut valituissa sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi tarkasteltiin ja vertailtiin kilpailijoiden toimia samoissa kanavissa. Kilpailijat valittiin niiden sijainnin ja ravintolapäällikön haastattelun perusteella.
Työssä käsiteltiin sosiaalisen median tarjoamia maksullisen markkinoinnin mahdollisuuksia sen välttämättömyyttä. Työssä on esitetty laskelmia maksullisen markkinoinnin kustannuksista sosiaalisessa mediassa. Työn tulosten perusteella tehtiin ehdotuksia muutoksista sekä tehtiin jo joitakin toimia yhdessä ravintolapäällikön kanssa ravintolan sosiaalisen median kanavissa.
Työn tuloksena syntyi suunnitelma toimista Facebookissa, Instagramissa ja Tripadvisorisssa. Lisäksi opinnäytetyön teon aikana tehtyjen toimien ansiosta ravintolan sosiaalisen median seuraajien määrät kasvoivat sekä se sai lisää arvosteluja Tripadvisor-palveluun ja sen sijoitus siellä nousi.