Markkinoinnin kehittäminen talousalan ohjelmistoyrityksessä
Lod, Janni (2019)
Lod, Janni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712317
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712317
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä opiskelijan työharjoittelun pohjalta. Opinnäytetyön toimeksiantaja on talousalan ohjelmistoyritys (myöhemmin Yritys X). Opinnäytetyön tarkoituksena on kertoa yrityksessä toteutetuista markkinoinnillisista toimenpiteistä työharjoittelun aikana. Tarkoituksena on myös analysoida markkinointitoimenpiteiden avulla saavutettuja tuloksia. Yritys X on mielenkiintoinen case-yritys, sillä työharjoittelun aikana päästiin toteuttamaan yrityksen markkinointia käytännössä alkupisteestä lähtien. Työharjoittelun keskeisemmäksi tavoitteeksi Yritys X:n näkökulmasta katsottuna päätettiin sosiaalisen median kanavien perustaminen ja niissä markkinoimisen aloittaminen. Työharjoittelun tavoitteeksi kirjattiin myös muiden markkinointitoimenpiteiden harjoittaminen ja näin ollen Yritys X:n markkinoinnin edistäminen ja kehittäminen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin markkinoinnin termien selittämiseen, sillä lukijan tulee ymmärtää sosiaalisen median kanavien tarkoitukset sekä sisältömarkkinoinnilliset toimenpiteet myöhemmässä vaiheessa, jossa käydään työharjoittelussa tehtyjä markkinointitoimenpiteitä sekä niiden tuloksia läpi. Teoriaosuudessa käsiteltiin vain tärkeimmät markkinoinnin termit.
Työharjoittelun ajalta kerätystä datasta ja tuloksista voidaan todeta, että neljän kuukauden pituisen työharjoittelun aikana onnistuttiin kehittämään Yritys X:n markkinointia, toteuttamaan yrityksen markkinointisuunnitelmaan kirjattuja markkinoinnin toimenpiteitä sekä saavuttamaan joitakin markkinoinnillisia tavoitteita.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin markkinoinnin termien selittämiseen, sillä lukijan tulee ymmärtää sosiaalisen median kanavien tarkoitukset sekä sisältömarkkinoinnilliset toimenpiteet myöhemmässä vaiheessa, jossa käydään työharjoittelussa tehtyjä markkinointitoimenpiteitä sekä niiden tuloksia läpi. Teoriaosuudessa käsiteltiin vain tärkeimmät markkinoinnin termit.
Työharjoittelun ajalta kerätystä datasta ja tuloksista voidaan todeta, että neljän kuukauden pituisen työharjoittelun aikana onnistuttiin kehittämään Yritys X:n markkinointia, toteuttamaan yrityksen markkinointisuunnitelmaan kirjattuja markkinoinnin toimenpiteitä sekä saavuttamaan joitakin markkinoinnillisia tavoitteita.