Markkinointiviestintäsuunnitelmaopas aloittaville kahvila-alan yrittäjille
Lawrence, Iwa; Laitila, Anttoni (2019)
Lawrence, Iwa
Laitila, Anttoni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812713
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812713
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisista eri kokonaisuuksista yrityksen toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma koostuu, ja lisäksi oli tarkoitus laatia opas suunnitelman laatimiseksi. Opasta kehittäessä keskityttiin kahvila-alaan ja pikkuyrityksen ensimmäisen markkinointiviestintäsuunnitelman luomiseen.
Työn teoriaosiossa käydään läpi oleelliset markkinointiviestintäsuunnitelmaan kuuluvat osa-alueet: Markkinointiviestinnän suunnittelu, brändääminen sekä markkinointiviestinnän perinteiset ja digitaaliset keinot. Jokaista aihetta käsitellään omana kokonaisuutenaan, ja osa-alueiden yhteisvaikutus näkyy itse opas-osuudessa. Valitun rakenteen tarkoitus on esitellä laaja alue mahdollisimman helposti lähestyttävässä ja ymmärrettävässä muodossa.
Työn teoriaosiossa käydään läpi oleelliset markkinointiviestintäsuunnitelmaan kuuluvat osa-alueet: Markkinointiviestinnän suunnittelu, brändääminen sekä markkinointiviestinnän perinteiset ja digitaaliset keinot. Jokaista aihetta käsitellään omana kokonaisuutenaan, ja osa-alueiden yhteisvaikutus näkyy itse opas-osuudessa. Valitun rakenteen tarkoitus on esitellä laaja alue mahdollisimman helposti lähestyttävässä ja ymmärrettävässä muodossa.