Hakukoneoptimointi pienyritykselle
Koivulahti, Otto (2019)
Koivulahti, Otto
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214023
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214023
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää Googlen hakukoneen toimintaa ja sen käyttämistä kotisivujen löydettävyyden parantamiseen. Työssä käydään läpi ensin Googlen historiaa sekä sitä, mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa. Paneudutaan hakukoneoptimoinnin eri vaiheisiin ja siihen, miten se käytännössä tehdään. Tavoitteena oli saada Studio Koivulahden kotisivuille lisää potentiaalisia asiakkaita käyttämällä ilmaisia keinoja, sekä käydä läpi mitä maksullisia vaihtoehtoja on olemassa. Maksulliset vaihtoehdot voivat olla monessa tapauksessa paljon parempi vaihtoehto maksuttomiin verrattuna. Aina ei kuitenkaan ole mahdollisuutta sijoittaa rahaa markkinointiin, jolloin on käytettävä ilmaisia vaihtoehtoja.
Työssä tarkastellaan esimerkkejä hakukoneoptimoidusta sisällöstä verkkosivuille. Lopussa pohditaan, mitä esteitä hakukoneiden löydettävyydessä voi olla, jotta ne voidaan ottaa huomioon hakukoneoptimointia tehdessä. Käydään läpi, mitä erilaisia työkaluja hakukoneoptimoinnissa voi käyttää ja mihin tarpeisiin ne soveltuvat.
Osana opinnäytetyötä suoritettiin lopuksi hakukoneoptimointi Studio Koivulahden verkkosivuille koivulahti.fi.
Työssä tarkastellaan esimerkkejä hakukoneoptimoidusta sisällöstä verkkosivuille. Lopussa pohditaan, mitä esteitä hakukoneiden löydettävyydessä voi olla, jotta ne voidaan ottaa huomioon hakukoneoptimointia tehdessä. Käydään läpi, mitä erilaisia työkaluja hakukoneoptimoinnissa voi käyttää ja mihin tarpeisiin ne soveltuvat.
Osana opinnäytetyötä suoritettiin lopuksi hakukoneoptimointi Studio Koivulahden verkkosivuille koivulahti.fi.