Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mainostoimiston visuaalisen identiteetin kehittäminen : case Magee Group Oy

Saloranta, Susanna (2019)

Avaa tiedosto
Saloranta_Susanna.pdf (11.01Mt)
Lataukset: 


Saloranta, Susanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314461
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on kehittää mainostoimiston visuaalista identiteettiä. Opinnäytetyö tehtiin turkulaiselle mainostoimistolle Magee Group Oy:lle. Yrityksen visuaalista identiteettiä pyrittiin kehittämään sen brändin mukaiseksi ja sen kohderyhmälle sopivaksi.

Opinnäytetyön aikana tutkittiin visuaalista identiteettiä ja sen elementtejä. Tutkimustyöhön hyödynnettiin myös dokumenttiaineistoa, haastatteluita, workshopia ja benchmarkingia. Toimeksiantajan brändiä kartoitettiin haastattelemalla yrityksen henkilökuntaa ja pitämällä yrityksen henkilökunnalle brändityöpaja. Visuaalisen identiteetin luomisen ja kehittämisen prosessia tutkittiin asiantuntijoiden haastatteluiden avulla. Magee Group Oy:n nykyisten asiakkaiden ja halutun kohderyhmän pohjalta luotiin kolme asiakaspersoonaa, joita käytettiin hyödyksi suunnittelutyössä. Opinnäytetyön aikana tutkittiin myös vuoden 2019 graafisen suunnittelun trendejä. Suunnittelutyön alussa ideoitiin kolme erilaista visuaalista ilmettä, joista luotiin moodboardit visualisoimaan tunnelmaa ja visuaalisia elementtejä. Sen jälkeen luotiin kolme erilaista verkkosivuprototyyppiä, jotka yhdistettiin näiden visuaalisten ilmeiden kanssa. Nämä esiteltiin toimeksiantajalle, ja niistä jokaisesta valittiin elementit, joista pidetään. Näiden pohjalta yritykselle lähdettiin luomaan lopullista visuaalista identiteettiä.

Opinnäytetyön tuloksena selvitettiin, mistä yrityksen visuaalinen identiteetti yleensä koostuu ja kuinka se näkyy Magee Group Oy:n brändissä tulevaisuudessa. Magee Group Oy:lle luotiin sille sopiva visuaalinen identiteetti, joka puhuttelee sen kohderyhmää. Magee Group Oy:lle suunniteltiin myös käyttäjäystävälliset verkkosivut, sekä ideoitiin sen näkyvyyttä sen käyttämissä sosiaalisen median kanavissa. Visuaalisesta identiteetistä luotiin graafinen opas, joka esittelee visuaalisen identiteetin, sekä sen elementtien käytön.
 
The topic of thesis was to develop a visual identity for a marketing agency. The thesis was commissioned by Magee Group Oy. The goal was to develop the visual identity to the direction where it better conveys the company brand and speaks to the target audience.

The thesis examined visual identity and its elements. The research utilized documentary material, interviews, workshop, benchmarking and trend research. The company’s brand was surveyed by interviewing the company’s staff and by organizing a brand workshop. The process of creating and developing visual identity was investigated by experts interview. Based on the current and desired target group, three client personalities were created and used to assist the design work and outline the customer journey. During the thesis, also the trends of graphic design in 2019 were studied.

As a result of brainstorming, three drafts of visual identities were created. Based on these visual identities, three mood boards were created to visualize the atmosphere and elements of these designs. Three different website prototypes were created, and they were combined with three visual outcomes. They were introduced to the Magee Group Oy. Based on the customer comments the final visual identity was created.

As a result of this thesis, a graphic design guidebook was created to introduce the new visual identity.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste