Haku
Viitteet 1-10 / 12
"No ei meitä oo kiukuttanu!": Turon Tunnemaja päiväkodin tunnekasvatusta tukemassa
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toiminnallinen väline, jolla varhaiskasvattajat voivat tukea lasten tunnetaitojen kehitystä varhaiskasvatuksessa. Työ keskittyi erityisesti tunteiden tunnistamiseen ja niiden ...
Tunnetaidot- Opas kouluikäisten lasten vanhemmille
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa tunnetaito-opas kouluikäisten lasten vanhemmille Multian kunnan Sinervän koulukeskuksen käyttöön. Työn tavoitteena on esitellä tunnetaitoja ja niiden merkitystä lapsen kehitykselle ...
Nukketeatteri tunnekasvatuksen tukena: Miten nukketeatteri soveltuu tunnekasvatuksen menetelmäksi 3–5-vuotiaiden varhaiskasvatukseen?
(2020)
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Tammelan kunnan Taikatassun päiväkodissa 3–5-vuotiaiden varhaiskasvatusryhmässä. Tavoitteena oli selvittää, soveltuuko nukketeatteri tunnekasvatuksen menetelmäksi varhaiskasvatukseen ...
"Miltä susta tuntuis, jos...?" : 3—5- vuotiaiden lasten vanhempien käsitykset ja varhaiskasvatuksen opettajan näkemykset tunnekasvatuksesta päiväkodissa
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa päiväkodille tietoa vanhempien käsityksistä tunnekasvatuksesta ja verrata niitä varhaiskasvatuksen opettajan näkemyksiin. Tavoitteena oli myös tuoda päiväkodissa toteutettava tunnekasvatus ...
Satujen käyttö varhaiskasvatuksen tunnekasvatuksessa
(2019)
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee satujen käyttöä varhaiskas-vatuksen tunnekasvatuksessa. Työelämän yhteistyökumppanina oli etelä-suomalaisen kaupungin varhaiskasvatuspalvelu. Työn tavoitteena oli tuot-taa keinoja ...
Tunteiden värittämä : Työkalupakki kehitysvammaisten nuorten tunnetaitojen tukemiseksi ammatillisessa erityisoppilaitoksessa
(2020)
Opinnäytetyönä tuotettiin Kiipulan ammattiopiston Hermiankadun toimipisteeseen tunnetaitoja käsittelevä työkalupakki. Tavoitteena oli selvittää kehitysvammaisten opiskelijoiden tuen tarvetta tunnetaitojen näkökulmasta ja ...
Tunnetaitojen merkitys varhaiskasvatuksessa
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin varhaiskasvattajien näkemyksien pohjalta tunnetaitokasvatuksen merkitystä tunnetaitojen kehittymisen tukemisessa varhaiskasvatuksessa. Työn tavoitteena oli tuoda näkyväksi, miten tunnetaitokasvatusta ...
Musiikkimenetelmät osana varhaiskasvatuksen tunnekasvatusta musiikkipäiväkodeissa
(2022)
Tässä laadullisessa opinnäytetyössä oli tavoitteena selvittää, minkälaisia musiikkimenetelmiä musiikkipainotteisissa päiväkodeissa käytetään ja miten niitä hyödynnetään osana varhaiskasvatuksen tunnekasvatusta. Opinnäytetyö ...
Tunnetaidot ja sosioemotionaalinen kehitys varhaiskasvatusikäisillä lapsilla – Vanhempien näkemyksiä tunnekasvatuksesta
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää varhaiskasvatusikäisten lasten vanhempien näkemyksiä tunnetaidoista. Sen lisäksi opinnäytetyössä tutkittiin vanhempien valmiuksia ja tuen tarpeita tunnetaitojen opettamisesta lapsille. ...
”Itkeä saa sitten, kun jalka on poikki”: 0–6-vuotiaiden lasten vanhempien tunteiden säätelytaidot vanhempien kertomana
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tieto 0–6-vuotiaiden lasten vanhempien tunteiden säätelytaidoista. Tavoitteena oli tarjota vertaistukea vanhemmille, sillä vanhemmat saattavat jäädä yksin omien tunteiden ja niiden ...