Haku
Viitteet 1-10 / 24
Varhaiskasvattajien näkemyksiä 3-5-vuotiaiden lasten liikuntakasvatuksesta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Liikuntakasvatus on aina tärkeä ja ajankohtainen aihe, eikä sen riittävää tarjontaa varhaiskasvatuksessa voida pitää itsestäänselvyytenä. Opinnäyte-työn tarkoituksena oli tutkia varhaiskasvattajien näkemyksiä 3–5-vuotiaiden ...
Huostaanoton jälkeinen äitiys : Tapaamispaikan asiakkaiden kuvaamana
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata huostaanoton jälkeistä äitiyttä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää äitien tunteita ja ajatuksia liittyen omien lasten huostaanottoon, sen jälkeiseen arkeen sekä tulevaisuuden ...
Arkilähtöinen musiikillinen vuorovaikutustyöskentely ensikodin vauvaperhetyössä : Työntekijöiden kokemuksia kahden vuoden ajalta.
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia musiikillisen vuorovaikutustyöskentelyn mahdollisuutta olla osana ensikodin vauvaperhetyön arkea. Työn tavoitteena oli saada musiikki osaksi ensikodin työntekijöiden jokapäiväistä ...
Lasten tuonti- ja hakutilanteissa tapahtuva kasvatuskumppanuus
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää eteläpirkanmaalaisen päiväkodin työntekijöiden näkökulmia lapsen tuonti- ja hakutilanteissa tapahtuvalle kasvatuskumppanuudelle. Kasvatuskumppanuutta tarkasteltiin sen merki-tyksen, ...
Varhaisaikuinen mielenterveyskuntoutuksessa : Kokemuksia kuntoutuspolun varrelta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää nuorten aikuisten mielenterveys-kuntoutujien kokemuksia kuntoutuspolusta yksityisen etelä-suomalaisen mielenterveyskuntoutuskodin palveluiden sisällä. Opinnäytetyön yhteis-työkumppanina ...
"Mihin korvia tarvitsee, kun on kuulokoira?" : Kuulokoiran merkitys kuulovammaiselle
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tekeminen alkoi yhteydenotolla Suomen kuulo- ja tuki-koirat ry:n vapaaehtoistyön koordinaatoriin, jonka kanssa opinnäytetyötä alettiin työstää. Yhdistys oli hyvä yhteistyökumppani, ja heiltä saatiin mo-nia ...
Satakieli-pedagoginen leikki oppimisen edistäjänä 3–5-vuotiaiden lasten varhaiskasvatuksessa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Hämeenlinnan kaupungin varhaiskasvatussuunnitelma perustuu Reggio Emilia -pedagogiikkaan pohjautuvaan Satakieli-pedagogiikkaan. Se on melko uusi työmenetelmä varhaiskasvatuksessa eikä sitä ole vielä paljoakaan tutkittu. ...
"Raketilla kotiin päin, sekunnissa näin" : Liikuntavinkkivihkosen työstäminen perhepäivähoitajille
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Tämä opinnäytetyö lähti liikkeelle aiemmin tehdystä toimintatutkimuksellisesta projektityöstä. Projektityössä kävi ilmi, että hämeenlinnalaiset perhepäivähoitajat kaipasivat vinkkivihkosta tukemaan heidän toteuttamaansa ...
Kehitysvammaisten henkilöiden osallisuuden kokemuksia työssä sekä kulttuuri- ja vapaa-ajan toiminnoissa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Kehitysvammaisten henkilöiden osallisuuden kokemuksia työssä sekä kulttuuri- ja vapaa-ajan toiminnoissa
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia työtoiminnassa olevien kehitysvammaisten henkilöiden osallisuuden ...
5–6-vuotiaat lapset tarinoiden kertojina ja kuvittajina päiväkodissa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä eteläsuomalaisen päiväkodin kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia päiväkotia taiteellisena kasvuympäristönä. Tarkoituksena oli selvittää, millaisia tarinoiden kertojia ja ...