Haku
Viitteet 1-10 / 329
Eskarilaisesta koululaiseksi : Esi- ja alkuopetuksen nivelvaiheen kynnyksen madaltaminen Ruskon kunnassa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2011)
Aloitin tutkimuksen tekemisen projektityöstäni, jossa selvitin esi- ja alkuopetuksen välistä yhteistyön mahdollisuutta Ruskon kunnassa. Halusin kehittää yhteistyötä, koska lapsen kouluun siirtymisen kynnystä voitaisiin ...
"Leikkiminen on yksi keskeisimmistä asioista pienten päivässä" : Varhaiskasvattajien näkemyksiä alle kolmevuotiaiden leikistä ja sen ympäristöistä
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tietoa päiväkodin varhaiskasvattajien näkemyksistä alle kolmevuotiaiden lasten leikistä ja sen ympäristöistä. Opinnäytetyössä selvitettiin varhaiskasvattajien käsityksiä leikin ...
"On tärkeää arvioida ja pohtia työhön liityviä asioita" : Henkilökunnan näkemys itsearvioinnista laadun arviointimenetelmänä Päiväkummun lastenkodissa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2013)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää lastenkodin henkilökunnan näkemystä itsearvioinnista laadun arviointimenetelmänä. Tutkimus toteutettiin Päiväkummun lastenkodissa. Tutkimuksen tavoitteena oli saada näkemystä ...
Nuoren itsenäistymisprosessi lastensuojelun laitoshuollossa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2012)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata kuinka nuoren itsenäistymisprosessi etenee lastensuojelun laitoshuollossa sekä löytää prosessin kehittämiskohteita. Työn toimeksiantaja oli yksi Etelä-Suomen lastensuojeluyksikkö, ja ...
JOPOLLA ELÄMÄÄN : oppilaiden omia kokemuksia joustavan perusopetuksen luokalta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli joustavan perusopetuksen eli JOPO®-opetuksen merkityksen avaaminen kustannustehokkaana ennaltaehkäisevänä lastensuojelullisena toimenpiteenä kuntatason päättäjille. Tavoitteena oli selvittää, ...
Alle 3-vuotiaiden tunnekasvatus päiväkodissa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2015)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvattajien näkemyksiä tunnekasvatuksen toteutumisesta alle 3-vuotiaiden lasten päiväkotiryhmässä. Tavoitteena oli saada varhaiskasvattajat pohtimaan hyvin toteutuvaa ...
"Uskalsin mennä mukaan" : Kehollisen ilmaisun ja draaman menetelmät kehitysvammaisten nuorten itsetutkiskelun tukena
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten erilaisilla kehollisen ilmaisun ja draaman menetelmillä saadaan lisättyä kehitysvammaisten nuorten suhtautumista omaan itseensä ja kehoonsa. Toiminnallinen opinnäytetyö antoi ...
"Olen voinut puhua monelle ihmiselle" : Oppilaiden kokemuksia sosiaalisista suhteista koulussa
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2016)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja tuoda näkyväksi oppilaiden omia kokemuksia sosiaalisista suhteista koulussa. Sosiaalisilla suhteilla tarkoitettiin tässä opinnäytetyössä oppilaiden välisiä keskusteluita sekä ...
"Kuuntelu ja empaattinen ymmärrys helpottivat omaa ahdinkoa" : Asiakkaiden kokemuksia ehkäisevästä perhetyöstä
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2015)
Tämän laadullisen tutkimuksen tehtävänä oli kartoittaa Etelä-Suomessa sijaitsevan kunnan ehkäisevän perhetyön piirissä vuonna 2014 olleiden asiakkaiden kokemuksia saamastaan palvelusta sekä sitä, miten se on muuttanut ...
”Mä olen tämmönen, koska meidät on eri tavalla kasvatettu” Naisten elämää Somaliassa ennen pakolaisuutta
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2016)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa ja lisätä tietoa siitä, millaista nuorten somalialaisten naisten elämä on ollut Somaliassa ennen heidän Suomeen tuloaan. Tutkimuksen tarkoituksena oli saadun tiedon perusteella ...