Haku
Viitteet 1-10 / 19
Ominaisuuden prototyyppi Kidday-sovellukseen
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella vauvakirjasovellus Kiddaylle uusi ulkoasu ja kehittää sen ominaisuuksia havainnollistava prototyyppi. Työprosessi kuvataan yksityiskohtaisesti esimerkkikuvin. Opinnäytetyön ...
Verkkopalvelun suunnittelu ja kehitys
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Angular-ohjelmistokehykseen pohjautuva yhden sivun verkkopalvelu. Tavoitteena oli tutustua aluksi yleisesti verkko-ohjelmointiin sekä Angular-ohjelmistokehykseen. ...
Verkkosivun suunnittelu ja prototyypin tekeminen
(2023)
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella uudet verkkosivut pienyritys Maanrakennus P. Örn Oy:lle. Asiakkaan nykyiset sivut olivat vanhat ja informaatioltaan heikot. Heidän juhlavuotensa kunniaksi sivusto päivitettiin 2020-luvulle. ...
Ketterä vaatimusmäärittelyprosessi
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, millainen on ketterän vaatimusmäärittelyn prosessi, millainen on ketterän vaatimusmäärittelyn rooli ohjelmistokehityksen eri vaiheissa sekä miten ketterää vaatimusmäärittelyä voi ...
Arkkitehtuurin ja teknologiapinon valinnat mobiilisovelluksen jatkokehityksen kannalta
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää vaikuttaako arkkitehtuurin ja teknologiapinon valinnat mobiilisovelluksen jatkokehitykseen ja jos vaikuttaa, miten tämä käytännössä ilmenee ja mitä seikkoja olisi hyvä ottaa huomioon ...
WordPressin sivunrakennustyökalujen vertailu
(2024)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten WordPressin sivunrakennustyökalujen käyttökokemus eroaa toisistaan ja miten eri työkalut soveltuvat asiakkaan tarpeisiin ja taitotasoon. Opinnäytetyössä tutkittiin eroavaisuuksia ...
M-Files-julkaisutyökalun kehitys
(2022)
Opinnäytetyössä suunniteltiin ja ohjelmoitiin ominaisuuspäivitys M-Files Oy:n C#-pohjaiseen Vientityökaluksi ristittyyn apuohjelmaan. Vientityökalu on M-Filesin sisäisesti ohjelmoima, ja sisäisesti käyttämä työkalu ...
Saavutettavuus web- ja mobiilisovellusten suunnittelussa
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mitä saavutettavuus on ja miten se tulisi huomioida web- ja mobiilisovellusten suunnittelussa ja testaamisessa. Työssä pyrittiin myös löytämään saavutettavuuden testaamiseen ...
Käyttöliittymäsuunnittelu Figmalla ja Adobe XD:llä : vertaileva tutkimus toiminnallisen prototyypin luomisesta
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua kahteen suunnitteluohjelmistoon, Figmaan ja Adobe XD:hen sekä luoda niillä toiminnalliset prototyypit asiakkaalle. Käytännön osasta muodostui ohjelmistoja vertaileva aineisto. ...
Alustariippumaton kilpailusovellus
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa graafinen käyttöliittymä kilpailusovellukseen käyttäen Flutteria. Flutter on sovelluskehitysympäristö, joka mahdollistaa alustariippumattomien sovellusten kehittämisen. Aihe ...