Haku
Viitteet 1-10 / 11
"No ei meitä oo kiukuttanu!": Turon Tunnemaja päiväkodin tunnekasvatusta tukemassa
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toiminnallinen väline, jolla varhaiskasvattajat voivat tukea lasten tunnetaitojen kehitystä varhaiskasvatuksessa. Työ keskittyi erityisesti tunteiden tunnistamiseen ja niiden ...
Nukketeatteri tunnekasvatuksen tukena: Miten nukketeatteri soveltuu tunnekasvatuksen menetelmäksi 3–5-vuotiaiden varhaiskasvatukseen?
(2020)
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Tammelan kunnan Taikatassun päiväkodissa 3–5-vuotiaiden varhaiskasvatusryhmässä. Tavoitteena oli selvittää, soveltuuko nukketeatteri tunnekasvatuksen menetelmäksi varhaiskasvatukseen ...
Satujen käyttö varhaiskasvatuksen tunnekasvatuksessa
(2019)
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee satujen käyttöä varhaiskas-vatuksen tunnekasvatuksessa. Työelämän yhteistyökumppanina oli etelä-suomalaisen kaupungin varhaiskasvatuspalvelu. Työn tavoitteena oli tuot-taa keinoja ...
Haastavien kasvatustilanteiden helpottaminen tukikuvien avulla
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvittaa materiaalia lapsiperhepalvelun ja varhaiskasvatuksen käyttöön. Opinnäytetyön tilaajana toimi Hämeenlinnan kaupungin lapsiperhepalvelu Arjen Kesyttäjät. Arjen Kesyttäjät on matalan ...
Tunnetaitojen merkitys varhaiskasvatuksessa
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin varhaiskasvattajien näkemyksien pohjalta tunnetaitokasvatuksen merkitystä tunnetaitojen kehittymisen tukemisessa varhaiskasvatuksessa. Työn tavoitteena oli tuoda näkyväksi, miten tunnetaitokasvatusta ...
Musiikkimenetelmät osana varhaiskasvatuksen tunnekasvatusta musiikkipäiväkodeissa
(2022)
Tässä laadullisessa opinnäytetyössä oli tavoitteena selvittää, minkälaisia musiikkimenetelmiä musiikkipainotteisissa päiväkodeissa käytetään ja miten niitä hyödynnetään osana varhaiskasvatuksen tunnekasvatusta. Opinnäytetyö ...
Sadut lasten itsesäätelytaitojen tukena varhaiskasvatuksen arjessa
(2022)
Laadullisen opinnäytetyön aiheena oli sadut lasten itsesäätelytaitojen tukena varhaiskasvatuksen arjessa. Tarkoituksena oli lisätä varhaiskasvattajien tietoutta itsesäätelytaitojen tukemisen tavoista. Tavoitteena oli tutkia ...
Tunnetaidot ja sosioemotionaalinen kehitys varhaiskasvatusikäisillä lapsilla – Vanhempien näkemyksiä tunnekasvatuksesta
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää varhaiskasvatusikäisten lasten vanhempien näkemyksiä tunnetaidoista. Sen lisäksi opinnäytetyössä tutkittiin vanhempien valmiuksia ja tuen tarpeita tunnetaitojen opettamisesta lapsille. ...
Tunnetaitojen aarrearkku - Työkaluja tunnetaitojen kehittymisen tueksi Nipsulassa käyville perheille
(2022)
Opinnäytetyössä koottiin kyselytutkimuksen pohjalta Tunnetaitojen aarrearkku -tunnetaitovihko Nipsulan avoimessa varhaiskasvatustoiminnassa mukana oleville perheille. Tavoitteena oli työkalujen kokoaminen tunnetaitojen ...
Tunnekasvatuksen työkalupakki : tukea tunnekasvatukseen varhaiskasvatuksessa
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaista on hyvä tunnekasvatus varhaiskasvatuksessa sekä millaista tukea varhaiskasvattajat toivovat tunnekasvatukseen. Tämän pohjalta tarkoituksena oli luoda varhaiskasvatuksen ...