Työhyvinvoinnin kehittäminen. Case: Yritys X
Lumpus, Laura (2019)
Lumpus, Laura
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414784
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414784
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia kaupan alalla toimivan toimeksiantajayrityksen työhyvinvoinnin tilaa työhyvinvointikyselyn avulla. Tavoitteena oli selvittää, millainen on työntekijöiden työhyvinvoinnin nykytila ja antaa kehittämisehdotuksia mahdollisten ongelmakohtien parantamiseksi.
Tutkimus toteutettiin käyttäen kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Työhyvinvointikysely laadittiin paperiversiona ja vastausprosentiksi saatiin 51. Tutkimuksesta saatuja tuloksia analysoitiin tilasto-ohjelman avulla.
Tuloksien perusteella työhyvinvoinnin taso on kohtuullisen hyvä, mutta kehittämiskohteitakin löytyi. Merkittävimmiksi kehittämisen kohteiksi esille nousivat tiedonkulku sekä työn kuormittavuuteen ja jaksamiseen liittyvät asiat. Esimiestyön osalta palautteenantoa tarvittaisiin enemmän. Pienillä muutoksilla on mahdollista vaikuttaa näihin kehittämiskohteisiin.
Tutkimus toteutettiin käyttäen kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Työhyvinvointikysely laadittiin paperiversiona ja vastausprosentiksi saatiin 51. Tutkimuksesta saatuja tuloksia analysoitiin tilasto-ohjelman avulla.
Tuloksien perusteella työhyvinvoinnin taso on kohtuullisen hyvä, mutta kehittämiskohteitakin löytyi. Merkittävimmiksi kehittämisen kohteiksi esille nousivat tiedonkulku sekä työn kuormittavuuteen ja jaksamiseen liittyvät asiat. Esimiestyön osalta palautteenantoa tarvittaisiin enemmän. Pienillä muutoksilla on mahdollista vaikuttaa näihin kehittämiskohteisiin.