KoulutusalaCentria-ammattikorkeakouluMatkailu

    • Aamiaismajoitusyrityksen perustaminen Kalajoelle 

      Ylimäki Njai, Merja (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyöni oli oma taustatutkimukseni yritystoiminnan perustamista varten. Liikeidea on kaikista tärkein ja koko yritystoiminnan ydin. Laajennettuja palveluita matkailuyritykselle kehitetään trendien ja asiakkaiden ...
    • Aamiaispalvelujen koettu laatu : Case: Cumulus-hotellien aamiaispalvelut 

      Tuomaala, Virva (2013)
      Tutkimuksen tavoitteena oli kehittää Cumulus-hotellien aamiaispalvelukonseptia. Tutkimuksella selvitettiin, kuinka Cumulus-hotellit voivat kehittää aamiaista laadukkaampaan, kannattavampaan ja asiakkaita paremmin palvelevampaan ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • ABC Kalajoki Hiekkasärkät Perehdytyskansio 

      Borén, Elina (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2012)
      Opinnäytetyöni aiheena on perehdyttäminen. Tavoitteenani oli tehdä perehdytyskansio tukemaan uusien työntekijöiden perehdyttämistä. Tein työni ABC Kalajoki Hiekkasärkille. Perehdytyskansio valmistui keväällä 2010 ja on ...
    • ADJUNDILAK! : Utvecklingsmöjligheter vid det arktiska museet Nanoq 

      Stenvall, Alexandra (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Syftet med detta examensarbete var att kartlägga utvecklingsmöjligheter vid det arktiska museet Nanoq i Jakobstad. Utgående från en kundnöjdhetsundersökning skapades en utvecklingsplan för Nanoqs marknadsföring och verksamhet. ...
    • THE AGE OF FREE WILL AND HUMAN VALUES : Sex Tourisms Evolution and Its Impact 

      Ahmed, Mahfuz; Baghdasaryan, Kristina (Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
      This thesis discussed about sex tourism which refers to how sex tourism works and its history. Human trafficking and sex trafficking was discussed as well as sex tourism which is involved directly to tourism industry was ...
    • AINA EI KANNATA MATKUSTAA : Matkailun haitat ja niiden ehkäiseminen 

      Ollila, Katri (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Matkailu on maailman mittavin elinkeino. Siihen liittyviä työpaikkoja on kymmenesosa kaikista maailman työpaikoista. On ennustettu, että matkailun määrä kaksinkertaistuu vuoteen 2020 mennessä. Matkailu on kiinnostava ilmiö, ...
    • AIR TRANSPORTATION AND ITS IMPACT UPON THE TOURISM INDUSTRY : Case study: Tribhuvan International Airport 

      Basnet , Sanjaya (Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
      This report was done to put focus on the importance of air transportation on the tourism industry of Nepal. It shows how air transportation is the main means of transportation in Nepal and connects international tourists ...
    • Alkavan aamiaismajoitusliikkeen markkinointi 

      Saukko, Leena (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön aiheena oli alkavan aamiaismajoitusliikkeen markkinointi. Tarkoituksena oli selvittää mitä alkavan yrityksen kannattaa ottaa huomioon markkinoinnissaan ja tehdä tietojen perusteella markkinointisuunnitelma. ...
    • Arktinen seikkailu : Opasvihko Nanoq-museolle 

      Vaulaste, Essi; Karjalainen, Jukka (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi pietarsaarelainen arktinen museo Nanoq ja museonjohtaja Pentti Kronqvist. Kronqvist on itse tehnyt useita matkoja arktisille aluille. Hän on sieltä tullessaan tuonut mukanaan niin ...
    • Asiakastyytyväisyystutkimus Hoitola Aromian asiakkaille 

      Bäckman, Tiia (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Hoitola Aromia, joka sijaitsee Himangalla, Keski-Pohjanmaalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli asiakastyytyväisyyskyselyn avulla selvittää, ovatko asiakkaat tyytyväisiä Hoitola Aromian ...
    • Asiakastyytyväisyystutkimus Weteraanikonepäiville 

      Marjakangas, Eini (2009)
      Tein opinnäytetyönäni asiakastyytyväisyystutkimuksen Oulaisissa järjestettäville Weteraanikonepäiville. Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää tapahtumaa entistä paremmaksi. Tavoitteena oli selvittää tapahtuman asiakkaiden ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • ATTITUDES AND BEHAVIORS OF TOURISTS TOWARDS EXTREME SPORTS IN NEPAL : Case Study: Paragliding-Pokhara 

      Moktan , Dweej (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
      The motive of this thesis is to find the role of extreme sports in Nepal. It is mainly targeted to understand the current attitude and behavior of the participants towards the extreme sports and what further suggestions ...
    • Aurinko asuu Kylpylähotelli Sanissa : Hotellin asiakastyytyväisyyskysely 

      Anttila, Riikka (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kalajoen Kylpylähotelli Sani Oy. Hotelli on yksityinen ja se on avattu 1.6.2007. Se sijaitsee vilkaalla matkailualueella Kalajoen Hiekkasärkillä. Työstä löytyy tietoa sekä itse ...
    • BASIC STRATEGY IN CORPORATE EVENT MANAGEMENT : Guide for Nigerian Event Firms 

      Anih, Anthony Sopuruchi (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2012)
      Strategy as a concept has practically turned to be the focal point in today’s business life and it plays remarkable impacts in event tourism. This piece of work is a purposeful made handbook for both classroom study and ...
    • BEEP! YOU'VE CHECKED IN : Technological Development and its Impact on the Air Transportation Industry 

      Grzymislawska, Anna (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2013)
      This thesis focused on the development of technology and its impact on the air transportation industry mainly from the customer point of view. The aim of this report was to study how important the technology and its ...
    • BUS AND COACH TRANSPORTATION : Buses can compete with air and rail transportation 

      Soloviev, Alexander (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
      The aim of this thesis was to understand ground transportation industry closely. Developing buses and coach transportation together with tourism industry. Find out the statistical and practical understandings of nowadays ...
    • CAFÉ KAHVIPUUN MARKKINOINTI SOSIAALISESSA MEDIASSA 

      Sipiläinen-Ersta, Jenna (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Toimeksiantajana tutkimuksessa toimi Cerranon Kahvila Oy, jonka liiketoimintana on kahvila nimeltä Café Kahvipuu. Café Kahvipuu on pieni kahvila Kokkolan keskustassa. Aiheena opinnäytetyössä oli tutkia facebookin mahdollisuutta ...
    • CAMPING AS A FORM OF NATURE TOURISM : Case Study: Svanen / Joutsen Camping 

      Mauricette Larissa, Engama Bindele (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2013)
      This research was carried out with the aim of elaborating the benefits of camping sites and their relationship with nature. The objective of this research aimed at finding out how to improve on the Svanen camping site so ...
    • A CANOEING PACKAGE THROUGH THE ARCHIPELAGO : Product Development for 7 Bridges Archipelago 

      Rajbhandari, Sujan (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2012)
      This thesis was aimed to result in a quality canoeing product for the tourism organization 7 Bridges Archipelago. The motive for the product extension was based on the geographical potential and customer demands in the ...
    • CELEBRATING THE PAST : Marketing and Development Plan for Rosenlund 

      Leppik, Ruth (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2012)
      Rosenlund is an area constructed in the 1700s and situated in the town of Pietarsaari. The area consists of the Rosenlund vicarage, a large garden area as well as other smaller buildings. The purpose of the study was to ...