Haku
Viitteet 1-10 / 12
”Jos sillä menee tosi hyvin, ni mää saatan tota tuulettaa sielä, jee!” : Tapaustutkimus kahden laulupedagogin kokemuksista opettajan ja oppilaan välisestä vuorovaikutuksesta yksilöopetuksessa
(2021)
Tämän kvalitatiivisen tutkimuksen kohteena oli kahden laulupedagogin subjektiiviset kokemukset opettajan ja oppilaan välisestä vuorovaikutuksesta yksilöopetuksessa. Vuorovaikutus käsitteenä kattaa keskustelun, kehonkielen, ...
Säveltä päin! : improvisointi ja säveltäminen soitonopetuksen tukena
(2023)
Opinnäytetyössä tutkittiin improvisoinnin ja säveltämisen vaikutusta osana soitonopetusta. Soitonopetusta voidaan tukea useilla eri menetelmillä ja työkaluilla. Improvisointi ja säveltäminen soitonopetuksen tukena on yksi ...
300 kilometriä musiikkiopistoon : Miten harvaan asutulla alueella kasvaminen vaikuttaa musiikkipedagogiopiskelijan identiteettiin?
(2022)
Opinnäytetyössäni tutkin harvaan asutulla alueella kasvaneiden musiikkipedagogiopiskelijoiden kokemuksia heidän lapsuudenaikaisista musiikkiopinnoistaan, ja miten harvaan asutulla alueella kasvaminen vaikutti heidän ...
Improvisointi osana klassisen musiikin alkeissoiton opetusta : Keski-Pohjanmaan Konservatorion puhallinsoiton opettajilta koottuja ajatuksia
(2021)
Tässä opinnäytetyössä kerrottiin uusien opetussuunnitelman perusteiden tuomasta improvisoinnista ja sen hyödyistä soitonopetuksessa sekä selvitettiin puhallinsoiton opettajien kokemuksia improvisoinnin sisällyttämisestä ...
Motivaatio löytyy, jos rakkaus musiikkin on olemassa : Bassonsoiton opettajien kokemuksia opetus-/oppimistapahtumista
(2022)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia, ymmärtää ja käsitteellistää bassonsoiton (yksilöopetus) opetus- ja oppimistapahtumaan vaikuttavia tekijöitä. Teoreettisessa viitekehyksessä näitä tekijöitä esiteltiin. Teoreettisesta ...
Nuottikirjoituksen ABC – vai sittenkin AHC? : Pohdintoja eri koulukuntien musiikin teoriamerkintöjen eroavuuksista ja niiden yhtenäistämismahdollisuuksista
(2022)
Musiikin teoriamerkintöjen käytännöt eivät ole yleispäteviä, vaan tällä hetkellä on monta eri tapaa ilmaista samaa tarkoittavia asioita. Aiheuttaako tämä ongelmia nuottien ymmärtämisessä ja oppimisessa?
Tässä kvalitatiivisessa ...
Laulattaako? : Laulamattomat laulamassa Kälviän seurakunnan laulukursseilla
(2012)
Pedagoginen ja toiminnallinen opinnäytetyöni "Laulattaako?" koostuu rakentamastani pedagogis-toiminnallisesta laulukurssista sekä kirjallisesta raportista, jossa esittelen kurssin suunnittelun, toteutuksen, siitä saamani ...
Kanelikaulin-musikaaliproduktio
(2009)
Opinnäytetyöni aiheena oli Kanelikaulin-musikaaliproduktion tuottaminen ja laulujen harjoittaminen Keski-Pohjanmaan konservatorion lapsikuoro Sävelsäkille. Produktion tavoitteena oli tarjota kuorolaisille monipuolinen ja ...
Unohdettu saksofonikoulu : Wilfred Henry Tuomikosken saksofonikoulu
(2024)
Opinnäytetyössä tutkittiin Wilfred Henry Tuomikosken 1934 kirjoittaman saksofonikoulun toista painosta vuodelta 1954. Tarkoituksena oli selvittää harjoitteiden sisältöä ja toimivuutta nykypäivän soitonopetuksessa. ...
Näkövammaisen instrumenttiharrastus ilon ja inspiraation lähteenä : näkövammaisen viuluoppilaan tukeminen pedagogisesta näkökulmasta
(2024)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on hälventää tiedon ja kokemuksen puutteista johtuvia ennakko-asenteita näkövammaisten tavoitteellista instrumenttiharrastusta kohtaan, ja sitä myöden rohkaista kaikkia musiikkipedagogeja ...