Haku
Viitteet 1-10 / 28
Paljasjalkaisen saa kymmenellä pennillä : Teatteri-ilmaisun ohjaaja palvelutaloissa kulttuuriperinnön äärellä
(2015)
Tämä opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jossa tutkitaan kulttuuriperintöä ja palvelutaloja teatteri-ilmaisun ohjaajan työkenttänä. Tutkimus on toteutettu etnografisin ja autoetnografisin menetelmin. Työ pohjautuu kahden ...
NÄKEVÄ LIHA : Teatteri-ilmaisun ohjaaja fyysisen näyttelijäntyönmetodin opettajana
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tässä opinnäytetyössä tekijä tutki erästä fyysistä näyttelijäntyönmetodia ja sen opettamista teatteri-ilmaisun ohjaajan näkökulmasta. Lähtökohtana tutkimukselle oli tekijän oma, vahva kokemus kyseisestä metodista. Tekijä ...
MINUSTAKO YRITTÄJÄ YKSITYISEEN MUSIIKINOPETUKSEEN? : Oman liiketoimintaidean suunnittelua.
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella omaa tulevaa liiketoimintaa yksityisen musiikinopetuksen sektorilla. Kiinnostuin aiheesta, kun kollegani kanssa päätimme perustaa yksityisen musiikkikoulun. Olen musiikin ...
Pelleilyäkö vain? : Draamatyöskentely pitkäaikaistyöttömien aktivoinnin välineenä
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tämä opinnäytetyö on tehty yhteistyössä valtakunnallisen, pitkäaikaistyöttömien tilanteen parantamiseksi tarkoitetun, Kokkolan Kanava - hankkeen kanssa. Opinnäytetyössä tarkastellaan työttömien aktivointia draaman keinoin ...
MITEN INNOSTAA, KUN MIKÄÄN EI KIINNOSTA? : Yhteisötaideprojekti nuorten työvalmennusyhteisössä
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tämä opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jossa tarkastellaan nuorten työvalmennusyhteisössä toteutetun yhteisötaideprojektin tarjoamia mahdollisuuksia sekä haasteita. Työssä käsitellään yhteisötaidetta sekä devising-työtapaa ...
MEIKÄ SOITTAA BÄNDISSÄ : Opetusmateriaalia bändityöskentelyyn
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Pedagogisena opinnäytetyönäni olen työstänyt kauan suunnittelemaani bändityöskentelyopasta. Oppaani lähtökohtana on opastaa nuoria soittajia omissa instrumenteissaan sekä laulamisessa nimenomaan bändissä soittamisen ...
"Valmistunko työttömäksi?" : Teatteri-ilmaisun ohjaajan toiveet, odotukset ja työelämän todellisuus
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Opinnäytetyö tutkii teatteri-ilmaisun ohjaajan toiveita, odotuksia ja todellisuutta työelämältä. Tutkimus toteutettiin hankkeistettuna Centria- ammattikorkeakoululle.
Kyselytutkimuksen kohderyhminä toimivat 2011 ja 2012 ...
Äänet kuulluksi : Dokumentaarisuus yhteisön työvälineenä
(Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tässä opinnäytetyössä tekijä tutkii dokumentaarisuutta yhteisön työvälineenä. Tutkimus oli laadullinen tutkimus, jonka tutkimusotteena käytettiin autoetnografia. Opinnäytetyön tavoitteena on laajentaa teatteri-ilmaisun ...
EI MULLA OLE NYT LUOVA OLO : Osallistavat menetelmät lähihoitajaopiskelijoiden luovuuden ja osallisuuden herättäjänä
(Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tämä opinnäytetyö tutkii draamallisten, osallistavien opetusmenetelmien vaikutusta opiskelijoiden motivaatioon ja ammattitaidon lisääntymiseen. Tutkimus tehtiin Ylivieskan
ammattiopistossa lähihoitajakoulutuksessa ...
Palautteesta paremmaksi? : Palautteen merkitys harrastajanäyttelijää ohjattaessa
(Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
Tässä laadullis-toiminnallisessa tutkimuksessa tutkittiin palautteen antamisen merkitystä harrastajanäyttelijälle. Tutkimus pohjautuu havaintoon, jossa Turun Ylioppilasteatterin Pahuus-näytelmän harrastajataustaiset ...