Haku
Viitteet 1-10 / 17
"YLLÄTYIN, MITEN PALJON SAATIIN AIKAAN!" : Rekilaulutyöpaja lauluryhmän kanssa
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyössä käsittelin rekilaulun säveltämistä lauluryhmän kanssa. Tarkoituksena oli tehdä
sävellys ja analysoida sitä ja koko prosessia. Opinnäytetyö oli toimintatutkimus, jossa pyrittiin
toiminnan kautta saamaan ...
Ammatti-identiteettiä etsimässä
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Tämä opinnäytetyö tutki teatteri-ilmaisun ohjaajan ammatti-identiteetin rakentumista ja sen muuttumista. Narratiiviseen muotoon kirjoitettu tutkimus pohjautui kirjoittajan omiin kokemuksiin koskien hänen oman ammatti-ide ...
Orastus : Teatteri-ilmaisun ohjaajan matka kohti "henkistä taiteilijuutta"
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Tämä opinnäytetyö on laadullinen tutkimus ja tehty fenomenologis-hermeneuttisella tutkimusotteella. Tutkittavat ilmiöt ovat ”henkinen taide” ja ”henkinen taiteilijuus”, jotka ovat tutkijan luomia, väljiä käsitteitä.
Tutkimuksen ...
Puheäänen hyödyntäminen laulunopetuksessa
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Tämä opinnäytetyö käsittelee puheäänen hyödyntämistä laulunopetuksessa. Työ tarkastelee aihetta pop/jazz-laulun näkökulmasta. Työn tavoitteena oli tuoda aiheesta kirjallista materiaalia, sillä se oli ennestään vähäistä. ...
MUSIIKKIPEDAGOGI MONIALAISEN TIIMIN JOHTAJANA : Pelinteon vaiheet ja pelitiimin johtaminen
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Miten johtajuus ja opettajuus eroavat toisistaan, vai eroavatko ollenkaan? Mitä osaamista pelien teke-miseen tarvitaan? Mitkä ovat pelinteon vaiheet? Laadullisen raporttimuotoisen toimintatutkimuksen avulla tutkittiin ...
Solidaarisen teatterin luova potentiaali
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Tämä on tutkimus vuorovaikutteisen ryhmätyön mahdollisuuksista teatteritaiteessa.
Tutkimuksessa käsiteltiin luovaa prosessia, jossa esitettävä taideteos laaditaan yhteistyössä. Perinteisen teatterin konventioita ...
DIALOGI JA TAIDE : Miten dialogi avaa ihmisten välistä vuorovaikutusta? Teatteri-ilmaisun oh- jaajan ja musiikkipedagogin välinen vuoropuhelu
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyössä käsiteltiin ihmisten välistä vuorovaikutusta ja dialogisuuden ilmenemistä. Tutkimuskysymyksenä oli “Miten dialogi avaa ihmisten välistä vuorovaikutusta”. Tutkimus osoitti, että dialoginen vuorovaikutus ...
"SE TULI JOSTAIN TUOLTA SELKÄRANGASTA!" : Psykologisia ja neurologisia näkökulmia viulunsoiton opettamisen sekä harjoittelemisen tehostamiseen
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten viulunsoitosta tulisi mahdollisimman luonnollista ja kuinka sitä voidaan tukea tehokkaasti niin soittotunneilla kuin kotiharjoittelussakin. Opinnäytetyön tekijä totesi, että taustatietona ...
KOHTI YDINTÄ : Luova prosessi teatteri-ilmaisun ohjaajan ammatti-identiteetin vahvistajana
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Tekijä tutki teatteri-ilmaisun ohjaajan ammatti-identiteetin syventymistä ja jäsentymistä. Opinnäytetyön taiteellinen osuus tehtiin Mikkelissä keväällä 2016 Remppateatterissa,joka on Mikkelin kansalaisopiston alainen ...
Huilun alkeisoppimateriaali
(Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
Tein opinnäytetyönäni huilun oppimateriaalia, joka on tarkoitettu käytettäväksi tavanomaisen oppimateriaalin rinnalla. Oppimateriaalin suuntasin 7-9-vuotiaille lapsille, jotka ovat vasta-alkajia. Tavoitteinani olivat ...