Haku
Viitteet 1-10 / 24
Natiivi-, web- ja hybridisovelluskehityksen vertailu sekä mobiilisovelluksen kehittäminen
(2021)
Tämä insinöörityö tehtiin Tieto-Oskari Oy:n toimeksiantona. Tieto-Oskari Oy:llä on entuudestaan kehitetty ELLI-työajanseurantajärjestelmä, joka helpottaa työajan seuraamista nykyaikaisilla metodeilla. ELLI-ohjelmisto ...
Ohjelmistokehyksen toteuttaminen 2D-mobiilipeleille
(2019)
Opinnäytetyössä toteutettiin ohjelmistokehys 2D-mobiilipeleille C++-ohjelmointikielellä. Ohjelmistokehyksen lähdekoodissa hyödynnettiin SDL2- ja OpenGL ES -ohjelmointirajapintoja ominaisuuksien, kuten käyttäjäsyötteen, ...
Pelimoottorin kehittämisen kannattavuus
(2020)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, onko peliyritykselle kannattavaa kehittää oma pelimoottori, kun ilmaisia kaupallisia pelimoottoreita on markkinoilla. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Linna Games Oy, joka ...
Ohjelmointivirheiden raportointityökalut
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia erilaisia ohjelmistovirheitä, kuinka niiden syntyminen voidaan estää, sekä niiden raportointiin tarkoitettuja työkaluja. Lisäksi kehitettiin yksinkertainen demoprojekti, jonka ...
DevOps Capability Assessment in a Software Development Team
(2020)
DevOps kyvykkyyksien mittaaminen ohjelmistokehitys tiimissä on tärkeää, jotta tiimi ja sen johtajat ymmärtävät tarkasti tiimin vahvuudet ja heikkoudet uusien menetelmiä käyttöön ottaessa. Tämän opinnäytetyön perustana on ...
Azure DevOps Git-versionhallintaominaisuuden integrointi Jira-ohjelmistoon
(2021)
Opinnäytetyön toimeksiantona oli tutkia ja kehittää esimerkkiratkaisu, kuinka Atlassian-yhtiön Jira-ohjelmiston pilvipalveluversion tehtävänäkymään saadaan linkit kyseistä tehtävää varten tehtyihin koodimuutoksiin, joissa ...
Modbus TCP/IP -palvelimen toteutus
(2020)
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli Planray Oy, joka valmistaa sähkösaattojen ohjauslaitteita. Opinnäytetyössä kehitettiin teollisuuden kenttäväyliin liittyvä sovellutus Modbus TCP/IP-palvelimesta. Tavoitteena oli saada ...
Katseenseurantatekniikan hyödyntäminen elektronisessa urheilussa
(2019)
Työn tilaajana toimi Kajaanin ammattikorkeakoulun kehitysyksikkö Clever Simulation Entertainment (CSE). CSE on erikoistunut virtuaalitodellisuuteen (VR) ja lisättyyn todellisuuteen (AR) pohjautuviin sovelluksiin sekä ...
Azure-ohjelmistorajapinnan soveltaminen laitteen elinkaaren hallinnassa ja konfiguraatiossa
(2021)
Työn tavoitteena oli kehittää yksi tai useampia pilvessä sijaitsevia ohjelmistorajapintoja asiakasprojektiin tehtävään sisällönjakeluverkkoon. Ohjelmistorajapinnat suunniteltiin ja toteutettiin Devecto Oy:n toimeksiantona ...
Go-ohjelmointikielen syntaksi ja suorituskyky
(2020)
Tämän insinöörityön tavoitteena oli syventyä Go-ohjelmointikielen syntaksiin ja käytänteisiin eli poimia tärkeimpiä huomioita eri valinnoista, joita Go:n kehityksessä on tehty liittyen sen kirjoittamiseen, lukemiseen ja ...