Haku
Viitteet 1-10 / 34
Ohjelmistokehyksen toteuttaminen 2D-mobiilipeleille
(2019)
Opinnäytetyössä toteutettiin ohjelmistokehys 2D-mobiilipeleille C++-ohjelmointikielellä. Ohjelmistokehyksen lähdekoodissa hyödynnettiin SDL2- ja OpenGL ES -ohjelmointirajapintoja ominaisuuksien, kuten käyttäjäsyötteen, ...
Virtuaali-instrumentin kehitys Unity-pelimoottorilla
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää MIDI-koskettimilla soitettava virtuaali-instrumentti käyttäen pelinkehitykseen yleisimmin käytettyä Unity-pelimoottoria hyödyntäen sen tarjoamia ominaisuuksia.
MIDI on 1980-luvun ...
Sovelluksen kehittäminen Android Studiolla
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Android Studiolla mobiililaitteelle sovellus, jonka tarkoituksena
on motivoida käyttäjää juomaan päivittäin tarpeellisen vesimäärän. Sovelluksen kehityksessä käytettiin
Java-ohj ...
3D-tulosteiden hyödyntäminen virtuaalitodellisuudessa
(2020)
Työn toimeksiantajana toimi Kajaanin ammattikorkeakoulun kehitysyksikkö Clever Simulation Entertainment (CSE). CSE on erikoistunut virtuaalitodellisuuteen (VR) pohjautuviin ratkaisuihin koulutus- sekä hyötykäytössä. Viime ...
Palax-klapikoneen automatisointi
(2023)
Tämä opinnäytetyö tehtiin Hannu Halmetoja Oy:lle. Yritys tuottaa ammattimaisesti halkoja ja poltto-puita Raahen alueella. Yritys valmistaa polttopuut valikoiduista koivuista, jotka kerätään koneellisesti muun hakkuun ...
FC Wimman fyysisen harjoittelun suunnittelu ja toteutus sekä opas oheisharjoitelun tueksi
(2019)
Tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa talvikauden oheisharjoittelusta kehittävä kokonaisuus, jonka pohjalta tuotimme harjoitusoppaan seuran käyttöön. Opinnäytetyömme toimeksiantajana toimi kajaanilainen naisjalkapallojoukkue ...
Varjostimien sekä efektien toteutus ja käyttö Godot Engine -pelimoottorissa
(2021)
Opinnäytetyö on jatkoa peliprojekti Litter Runille. Työn tarkoituksena oli tutkia, kuinka Godot Engine toimii yleisellä tasolla ja kuinka siinä voidaan toteuttaa varjostimia tai efektejä. Opinnäytetyössä käytettiin ...
Käyttöystävällisen käyttöliittymän kehittäminen
(2020)
Tiivistelmä
Tekijä: Väyrynen Aleksi
Työn nimi: Käyttäjäystävällisen käyttöliittymän kehittäminen
Tutkintonimike: Insinööri (AMK), tieto- ja viestintätekniikka
Asiasanat: käyttöliittymä, käyttäjäystävällisyys, käytettävyys, ...
Ohjelmoinnin ja algoritmisen ajattelun opettamisen ohjeistus perusopetukseen
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia ohje ohjelmoinnin ja algoritmisen ajattelun opettamiseen peruskoulussa. Toimeksiantajana työlle toimi Pyhännän koulu. Opinnäytetyössä selvitettiin ohjelmoinnille ja algoritmiselle ...
Aaltomuoto-ohjelmiston arkkitehtuurin suunnitteleminen yhteensopivaksi OMNeT++-simulaatioympäristöön sekä laiteympäristöön
(2021)
Simulaatiota hyödynnetään ohjelmistokehityksessä vuosi vuodelta yhä enemmän. Simulointikeinoja haetaan alan tekijöiden toimesta jatkuvasti. Simulaatioympäristössä ohjelmiston toiminnalle kuitenkin esitellään aivan uudenlaisia ...