Haku
Viitteet 1-10 / 404
Pelinkehitykseen tarkoitetun verkkokirjaston suunnittelu ja toteutus
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ja selvittää mitä protokollia pelinkehitykseen soveltuvan verkkokirjaston tulisi käyttää ja mitä ominaisuuksia siitä tulisi löytyä. Aihe on ajankohtainen, koska nykyisin lähes kaikista ...
LUOVANET ASIAKKUUKSIENHALLINTAOHJELMISTO
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2007)
Tämä opinnäytetyö tehtiin Luovanet Oy:n toimeksiannosta. Toimeksiantona oli kehittää web-sovellus, jolla hallitaan Luovanet Oy:n ja Luovaliike Oy:n asiakkuustietoja. Sovelluksen käyttäjinä ovat Luovanetin ja Luovaliikkeen ...
KVM VIRTUALISOINTI KOMENTORIVIN JA PROXMOX VE:N KAUTTA
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
Kernel-based Virtual Machine eli KVM on kasvava kilpailija kaupallisille virtualisointialustoille. Se perustuu avoimeen lähdekoodiin ja on integroitu Linux-kerneliin, minkä vuoksi se on ilmainen. Ilmaisuus houkuttelee ...
Kerronnan keinot digitaalisissa peleissä
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)
Opinnäytetyössäni kartoitan kerronnan teoriaa ja digitaalisissa peleissä käytettyjä kerronnan välineitä. Henkilökohtaisena motiivinani oli opinnäytetyön kirjoittamisen myötä tarkastella kahden ammattini, teatteri-ilmaisun ...
Datapohjaisuus videopeleissä
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
Tämä opinnäytetyö keskittyy ohjelmiston lähdekoodin ulkopuolisen datan reaaliaikaiseen käyttöön ja ajonaikaiseen
lataamiseen ja lukemiseen videopeliohjelmistoissa. Työssä kerrotaan mitä datapohjainen pelinkehitys ...
Nykyajan teksturointiohjelmat ja niiden käyttötarkoitukset
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)
Tässä opinnäytetyössä keskitytään nykyaikaisiaiin teksturointiohjelmiin ja niiden poikkeavuuksiin. Allegorithmicin ja Quixelin tarjoamat teksturointipaketit ovat nousseet suuremman yleisön tietoi-suuteen. Alalla kuitenkin ...
Käytettävyys videopeleissä : Käytettävyyden testaus osana videopelien kehitystä
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
Tämä on tutkimus digitaalisten pelien laadun varmistamisesta pelikehityksessä. Kyseessä on kvalitatiiviinen työ, joka keskittyy systeemin laatutekijään ja sen testaukseen: käytettävyyteen.
Työn käytännön osuudessa arvioitiin ...
Example Solutions of Visual Effects in Fantasy Games
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
The goal of this thesis is to give the reader an insight into how visual effects can be implemented in a fantasy style game. This will be mainly done through observing important factors to remember whilst creating visual ...
Game Environment Creation : Efficient and Optimized Working Methods
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)
This thesis deals with the working methods related to the creation of the game environments, how effective they are and whether or not the created assets are optimal enough for the game, the gaming platform or other aspects ...
VMware vRealize Business dynaamisena laskutusjärjestelmänä
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
Tämä opinnäytetyö toteutettiin Oulun Tietotekniikan toimeksiannosta suunnitella ja toteuttaa dynaamisen laskutuksen järjestelmä VMware vRealize Business -tuotteella. Työssä tutustutaan käyttötason seurannan käsitteeseen, ...