Haku
Viitteet 1-10 / 142
Videopeligrafiikka osana videopelin immersiota
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin immersioon vaikuttavia tekijöitä videopelissä, kuten läsnäolon tunnetta sekä pelaajan osallistumisen malleja, ja kuinka nämä näkyvät videopeligrafiikassa. Videopeligrafiikka on kehittynyt hyvin ...
IP-verkon suorituskyvyn mittaamisjärjestelmä
(2020)
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Bittium Wireless Oy:lle, jonka tuotteisiin lukeutuvat taktisen tiedonsiirron tuotteet, kuten taktinen runkoverkko. Työn tavoitteena oli kehittää kyseisen verkon suorituskykyä mittaava ...
Etätodentamisen ohjelmistoparannukset Android-laitteelle
(2019)
Työn tavoitteena oli kehittää kolme lisäominaisuutta tietoturvallisen Android-laitteen etätodentamisohjelmistoon. Laitteen etätodentamisohjelmisto sisältää jo laitteen boot- ja factory-levyosioiden sekä tiettyjen ...
Huippu-urheilijoiden yksilöllisten ajattelutaipumusten hyödyntäminen suomalaisessa mentaalivalmennuksessa
(2020)
Valmennusprosessin toimivuus on urheilijan kehityksen kannalta hyvin keskeisessä roolissa. Me ihmiset toimimme kaikki erilaisissa tilanteissa oman persoonallisen tyylimme kautta. Urheiluvalmennuksen haasteena on onnistua ...
Extended JSON Configuration Tool –konfiguraatiotyökalun suunnittelu sekä toteutus
(2019)
Opinnäytetyö tutki JSON Schema -standardin hyödyntämistä JSON-formaattia noudattavien tiedostojen sisällön varmennuksessa. Lisäksi työssä suunniteltiin ja toteutettiin standardia hyödyntävä verkkoselainpohjainen työkalu, ...
Business Plan for Solar Panels and Battery Storage
(2019)
Business plans are a formal form to write down the structure and area of your business. This is considered the foundation of the business upon which an entrepreneur builds an enterprise. Depending on the industry, innovation ...
Erikoistekniikat vastusharjoittelussa ja vaihtoehtoinen vastusharjoittelu
(2019)
Erikoistekniikat ovat tapa tehostaa vastusharjoittelua kasvattamalla harjoittelun volyymia sekä intensiteettiä. Vaihtoehtoisella vastusharjoittelulla pystytään parantamaan muun muassa räjähtävyyttä sekä nivelkulmien ...
2D-pelin kehittäminen Godot Enginellä
(2019)
Godot Engine on melko nuori ja huomiotta jäänyt pelimoottori. Silti se varsinkin vuosina 2017−2019 on kehittynyt melkoisesti ja on pian varteenotettava kilpailija jo tunnettujen Unity3D:n ja Unreal Engine 4:n rinnalla. ...
Varjon XR-1 VR-lasien käyttöönotto ja soveltaminen hyötypeliprojekteissa
(2021)
Opinnäytetyö toteutettiin Clever Simulation Entertainmentille. Clever Simulation Entertainment kehittää uusia sovellusratkaisuja eri alojen käyttöön. Yrityksen tiloissa toteutettiin Varjo XR-1-lasien käyttöönottaminen sekä ...
Opas työhyvinvointiin ja työstä palautumiseen - Case Studio Vehkaoja
(2020)
Tämän kehittämistehtävän toimeksiantajana oli kajaanilainen kauneudenhoitoalan yritys Studio Vehkaojan omistaja Jenni Vehkaoja. Kehittämistehtävän tarkoituksena oli toimeksiantosopimuksen mukaisesti tutkia Studio Vehkaojan ...