Haku
Viitteet 1-10 / 81
Mobiilikäyttöliittymän toteuttaminen
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka käyttöliittymää tulee lähteä suunnittelemaan mobiililaitteille. Käyttöliittymä on näytöllä oleva objekti, jonka kanssa pelaaja voi olla vuorovaikutuksessa, vuorovaikutus voi olla esimerkiksi ...
Partikkeliefektin luonti Unity-pelimoottorilla
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda pelikäyttöön soveltuva partikkeliefekti portfoliota varten, ja tehdä dokumentti, josta löytyy efektin luontiin hyödyllistä teoria ja käytännön tietoa efektin rakentamisesta ...
Modulaarisen miekan valmistus
(2021)
Moduulit koostuvat pienistä komponenteista ja näitä moduuleita voi yhdistellä toisiinsa ennalta suunnitellulla tavalla.
Työssä käydään läpi kolmen pelin modulaarisia esimerkkejä aseiden suhteen. Ensimmäinen on Mordhau. ...
Saavutettavuus videopeleissä
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa suomenkielinen opas videopelien saavutettavuudesta aloittelevia pelinkehittäjiä varten. Opas on tarkoitettu käytettäväksi Kajaanin ammattikorkeakoulun pelialan opintojen alkupuolella. ...
Tarinankerronta ilman sanoja – lasten opetuspelin narratiivisuunnittelu
(2021)
Työn toimeksiantaja oli islantilainen Evolytes ehf. -peliyritys, joka kehittää Evolytes-peliä mobiililaitteille. Evolytes auttaa lapsia oppimaan matematiikkaa hauskalla tavalla. Työn aihe syntyi työharjoittelussa tehdyn ...
Afasia- ja aivohalvauskuntoutujien käyttökokemukset virtuaalisesta luontoympäristöpelistä
(2020)
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Luontoperustaisen osaamisen kehittäminen (LuPeOs) -hankkeelle. Opinnäytetyö käsittelee afasia- ja aivohalvauskuntoutujien käyttökokemuksia virtuaalisesta luontoympäristöpelistä. Tavoitteena ...
Mobiiliohjain Linna Games Oy:lle
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa mobiiliohjain Linna Games Oy:lle heidän nykyiseen projektiinsa. Työssä käytiin läpi erilaisia tapauksia, missä mobiiliohjain voisi toimia ja vertailla sen hyviä ...
Geneettisen algoritmin soveltaminen liikkumiseen Source-pelimoottorin Surf-pelimuodossa
(2020)
Tekijä: Räsänen Lauri
Työn nimi: Geneettisen algoritmin soveltaminen liikkumiseen Source-pelimoottorin Surf-pelimuodossa
Tutkintonimike: Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely
Asiasanat: geneettinen algoritmi, liikkuminen, ...
Proseduraalinen kenttägenerointi kuutiomarssittamalla
(2020)
Kuutiomarssitusalgoritmi on keino, jolla voidaan muodostaa tarkkoja 3D-malleja joukoista kolmiulotteisen avaruuden pisteitä. Alkuperäisessä käyttötarkoituksessa pisteet voivat esittää esimerkiksi magneettikuvauksen ...
Kuntopyörän hyödyntäminen peliohjaimena liikuntapelissä
(2021)
Liikunnan yhdistäminen osaksi videopelejä on lisääntynyt pelaajien seurantaan käytettävissä olevan teknologian kehittyessä. Erilaiset seurantaan käytetyt menetelmät tuottavat omia pelisuunnittelun haasteita. Kun pelin ...