Haku
Viitteet 1-6 / 6
Kehitysalustan suunnittelu ja toteutus sulautettujen järjestelmien opetuskäyttöön
(2020)
Kajaanin ammattikorkeakoulun sulautettujen järjestelmien koulutuksessa tuli tarve uudelle mikrokont-rolleriopetuksessa käytettävälle kehitysalustalle. Aikaisemmin käytössä ollut 8051-pohjainen ympäristö oli vanhentunut ja ...
Virtuaaliset tutkimusklubit osana näyttöön perustuvaa hoitotyötä
(2020)
Tutkimusklubien avulla terveydenhuollon ammattilaiset sekä sosiaali- ja terveysalan opiskelijat voivat oppia lisää näyttöön perustuvasta hoitotyöstä. Virtuaaliset tutkimusklubit ovat uudempi ilmiö kuin perinteisesti ...
Videopeligrafiikka osana videopelin immersiota
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin immersioon vaikuttavia tekijöitä videopelissä, kuten läsnäolon tunnetta sekä pelaajan osallistumisen malleja, ja kuinka nämä näkyvät videopeligrafiikassa. Videopeligrafiikka on kehittynyt hyvin ...
IoT-anturiverkon toteutus tietoverkkojen opetusympäristöön
(2021)
Työn tavoitteena oli kehittää esimerkkiratkaisu IoT-anturiverkosta opinnäytetyön tilaajan, Kajaanin Ammat-tikorkeakoulun opetuskäyttöön. Opinnäytetyö on osa suurempaa Kajaanin Ammattikorkeakoulun tieto-verkkojen ...
Tekoäly osana teollisuuden älykästä kunnonvalvontaa ja ennakoivaa vikadiagnostiikkaa
(2022)
Opinnäytetyö on tehty Kajaanin Ammattikorkeakoulun tilauksesta. Opinnäytetyölle keskeisiä aihepiirejä ovat tekoäly, koneoppiminen, konenäkö, ennakoiva vikadiagnostiikka, teollisuuden älykäs kunnonvalvonta sekä Industry ...
Pelitapahtumien analysointi pelisuunnittelun tukena
(2023)
Työn tavoitteena oli kehittää palvelu, jota Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijat voivat käyttää peliprojekteissa pelitapahtumien analysointiin. Palvelua varten tarvittiin pelimoottorille lisäosa, jolla tapahtumia voidaan ...